فرماندار میبد با اشاره به تولید ۳۵ درصد کاشی و سرامیک کشور در میبد گفت: صنعت «کاشی و سرامیک» برای ‌‌۱۵ هزار غیر‌بومی در میبد ایجاد اشتغال کرده است.
کد خبر: ۷۰۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 28 January 2019

 حسین فلاح در نشست خبری با خبرنگاران یزد که در ادامه نشست‌های خبری فرمانداران به مناسبت اعلام دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان یزد برگزار شد، با مقایسه وضع کشور در سال‌های 57 نسبت به 97 اظهار داشت: مهم‌ترین دستاور انقلاب اسلامی اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهرستان میبد با 103 هزار نفر جمعیت بعد از یزد بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده افزود: این شهرستان تولید 35 درصد از کاشی و سرامیک کشور را به خود اختصاص داده ‌و سبب به کارگیری 15 هزار غیر بومی در میبد شده است.

فرماندار میبد با اشاره به نیاز ساخت 11 مدرسه در سال خاطرنشان کرد: بنا بر نیازهای دانش‌آموزان با کمک آیت‌الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد، افق 5 ساله لحاظ شد و با کمک مردم و خیرین موفق به ساخت این مدارس شده و تا سال پیش 12 مدرسه در این شهرستان ساخته شد و دولت تجهیزات آن‌ها را فراهم ساخت.

فلاح با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: در دهه فجر پیروزی انقلاب 103 میلیارد ریال در بخش دولتی و 170 میلیارد ریال در بخش دولتی اعتبار تعریف شده و 4 واحد صنعتی و 15 پروژه عمرانی افتتاح می‌شود.

وی در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط با زیرسا‌خت‌های ورزشی میبد تصریح کرد: امسال در شهرستان میبد 9 میلیارد و 500 میلیون تومان در بحث زیرساخت‌های ورزشی هزینه شده ‌و یک استخر سرپوشیده با بهترین امکانات در دهه فجر افتتاح می‌شود.

فرماندار میبد در ارتباط با اشتغال‌زایی در میبد عنوان کرد: 377 نفر با افتتاح پروژه‌های دهه فجر و شراکت بخش خصوصی مشغول به کار می‌شوند.

وی با شاره به فعالیت 2 مرکز علمیه و 11 مرکز آموزش عالی در شهرستان میبد افزود: حدود 6 هزار و 500 دانش جو و 20 هزار دانش‌آموز در این مراکز و رشته‌های تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

فلاح به سرمایه گذاری چهار میلیاردی در بخش گردشگری در شهرستان میبد اشاره کرد و گفت: وجود 14 بوم‌گردی، ساخت هتل پنج ستاره و مرمت تک بناهای میراثی، مهمترین کار‌های انجام شده در این حوزه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار