مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان:
مدیرشبکه بهداشت و درمان شادگان گفت: در مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال، ۹۰ درصد کودک زیر پنج سال شادگانی علیه ویروس وحشی فلج اطفال واکسینه شدند.
کد خبر: ۷۱۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 02 February 2019

پرویز میرزایی  اظهارکرد: با توجه به موارد مثبت فلج اطفال در کشورهای همسایه مثل عراق، پاکستان و افغانستان طرح مذکور در روستاهای این شهرستان به صورت خانه به خانه در دی ماه سال‌جاری در این شهرستان انجام شد.

وی افزود: مرحله دوم آن نیز از 27 تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری توسط پرسنل واحد پیشگیری، بهورزان و مراقبان سلامت شبکه بهداشت و درمان شادگان انجام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان تصریح کرد: فلج اطفال یک بیماری مسری است که با توجه به هم‌جواری کشور جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی از جمله افغانستان و پاکستان احتمال خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال به کشورمان وجود دارد.

وی اضافه کرد: به همین منظور، عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی به‌صورت خانه به خانه برای به حداقل رساندن بیماری فلج اطفال صورت گرفته و در آستانه ریشه‌کنی این بیماری مسری در شهرستان هستیم.

میرزایی در پایان از چگونگی اجرای این طرح گفت: پرسنل بهداشت و درمان و رابطان بهداشتی شهرستان شادگان در این طرح همکاری دارند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار