رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با سفر به جزیره کیش در کرانه های نیلگون خلیج فارس، ضمن بازدید و بازرسی از فعالیت های این حوزه قضایی با مسئولین قضایی و اجرایی این جزیره دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۷۱۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵ 04 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با سفر به جزیره کیش در کرانه های نیلگون خلیج فارس، ضمن بازدید و بازرسی از فعالیت های این حوزه قضایی با ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن و مسئولین قضایی و اجرایی این جزیره دیدار و گفتگو کرد.

 
در جریان این بازدید، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جمع مسئولین و کارکنان دادگستری جزیره کیش اظهارداشت: بازرسی و کنترل هدفمند و مستمر جریان امور و خدمت رسانی به مردم، شناسایی نقاط قوت و ضعف، تلاش برای تبدیل توانایی‌های بالقوه به بالفعل، ایجاد هماهنگی میان برنامه‌های شهرستانی با سیاست‌های استانی و ملی، نظارت دقیق بر تعداد ورودی و مانده شعب و پیگیری مستمر اقدامات قضایی برای ارتقاء شاخص پاسخگویی، مهمترین برنامه ها و سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی استان هرمزگان می‌باشند.

وی همچنین اصلی ترین هدف از اجرای طرح تعالی سازمانی در قوه‌قضاییه را تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و از گشاده رویی، پاسخگویی، پیگیری مطالبه‌های مراجعان، سعه صدر و صبور بودن در مواجه با شهروندان به عنوان عوامل مؤثر در جهت جلب رضایتمندی مردم نام برد. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، بر لزوم توجه مستمر به تسریع در روند رسیدگی‌های قضایی و اجرای احکام و پرهیز از اطاله دادرسی تأکید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان سخنان خود، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مسئولین و کارکنان حوزه قضایی جزیره کیش، دستورات و راه کارهای لازم را به منظور ارتقاء کمی و کیفی عملکرد این حوزه قضایی ارائه نمود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با برخی از مراجعین دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و شورای حل اختلاف جزیره کیش از نزدیک دیدار و گفتگو نمود و پس از استماع مطالبات مردم، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

شایان ذکر است: در جریان این بازدید که معاون قضایی رئیس کل، مسئول نظارت و ارزشیابی قضات و رئیس شوراهای حل اختلاف استان و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان هرمزگان نیز حضور داشتند، محمد شنبه‌زاده رئیس دادگستری جزیره کیش، گزارشی از عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های این حوزه قضایی ارائه نمود.

همچنین در ادامه برنامه بازرسی از حوزه قضایی جزیره کیش ، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از بازداشتگاه این جزیره بازدید و با حضور در اندرزگاه از نزدیک با کارکنان این مجموعه و مددجویان گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری طی سخنانی، بر لزوم بازدید منظم و مستمر قضات از بازداشتگاه‌ها و ندامتگاه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: حضور در جمع مددجویان، علاوه بر رسیدگی سریع‌تر به مشکلات و پرونده‌ها، سبب کاهش فشارهای روحی و روانی آنان نیز می‌شود.

بازدید و بازرسی از قسمت‌های مختلف پلیس تخصصی منطقه انتظامی کیش از جمله کلانتری‌ها، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس امنیت اخلاقی و پلیس فتا دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و هیأت همراه را به خود اختصاص می داد.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار