مدیر کل میراث‌فرهنگی استان یزد از افتتاحیه کارگاه‌های مرمتی، نمایشگاه‌ها و طرح‌‌های سرمایه‌گذاری گردشگری به عنوان مهمترین برنامه‌های این سازمان در ایام دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 04 February 2019

«سید مصطفی فاطمی» با اشاره به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعدد ویژه‌ی ایام دهه فجر، اظهار کرد: بازگشایی محور گردشگری دروازه میدان، سفره‌خانه سنتی قلعه تیزک و رونمایی از وب سایت مجموعه خانه تاریخی آقازاده در شهرستان ابرکوه، افتتاح باغ رستوران شبستان و اقامتگاه بومگردی گلستانی در تفت از طرح‌های مهم این ایام است.

وي ادامه داد: یک واحد اقامتگاه بومگردی و کارگاه گلیم‌بافی در شهرستان خاتم، مجموعه اقامتی باغ آهو و مجموعه اقامتی هفت شهر در شهرستان مهریز و چند کارگاه زیلوبافی در شهرستان میبد نيز طي اين ايام افتتاح خواهد شد.

فاطمي بهره‌برداری از طرح‌هاي توسعه هتل‌های مشیرالممالک و ارگ، افتتاح هتل دو ستاره آرتمیس و پارک طبیعت‌گردی شباهنگ در شهر میراث جهانی یزد در دهه فجر امسال را يادآور شد و گفت: طرح‌هایی مانند مجموعه زیرک بیده، قلعه وزیر رکن آباد، آب انبار بفروئیه و آسیاب آبی بیده میبد، خانه کلانتری ندوشن از جمله طرح‌های مرمتی مهم مورد افتتاح در این ایام هستند.

وي ادامه داد: دروازه ورودی قلعه بهاباد، مرمت و تجهیر کاروانسرای شمسی رستاق اشکذر نيز در این ایام افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام دهه فجر به بازدید از بافت تاریخی یزد، برگزاری مراسم فرهنگی ویژه این ایام در مراکز آموزش صنایع دستی، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارمندان اداره کل، دیدار با خانواده معظم شهداء و ایثارگران و تقدیر از آنها و شرکت در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اشاره کرد.

این مسئول همچنين در پايان از برپایی نمایشگاه‌ و بازارچه‌های صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف معرفی هنرهای سنتی بازارچه و نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان صنایع دستی در سطح استان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار