رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان با انتقاد از عدم پرداخت بموقع مطالبات نشریات:
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان گفت: در حالی به پایان سال 97 نزدیک می‌شویم که عمده مطالبات نشریات استان در نزد ادارات مالی و ذیحسابی دستگاه‌های دولتی به بهانه عدم تخصیص بودجه بلوکه شده است.
کد خبر: ۷۱۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 13 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، فروغ مسلم زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک ضمن انتقاد از عدم پرداخت بموقع مطالبات قانونی نشریات استان اظهارداشت: در حالی که سال 97 رو به پایان است و چند هفته بیشتر تا پایان سال و بسته شدن حساب‌های مالی دستگاه‌های دولتی باقی نمانده به جرأت می توان گفت 70 درصد مطالبات نشریات استان پرداخت نشده است.

وی افزود: این تعلل و بی‌توجهی به مشکلات اقتصادی نشریات خودگردان و مستقل استان قطعاً در سال جدید بحران حذف و یا تعطیلی را پیش روی مدیران رسانه‌ها خواهد گذاشت و تا جایی این بحران پیش خواهد رفت که دیگر نمی‌توان نشریات ورشکسته و یا رو به اضمحلال رفته را جانی دوباره بخشید.

عدم پرداخت مطالبات، نشریات را با بحران حذف و تعطیلی روبرو کرده است

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان تأکید کرد: بسیاری از همکاران مطبوعاتی تنها حرفه و پیشه دیرینه‌شان روزنامه‌نگاری و خبرنگاری بوده و تنها راه ارتزاقشان از این محل می‌باشد که تعویق و یا عدم پرداخت مطالباتی که بنا به سفارش دستگاه‌های دولتی منتشر شده و به صورت سند رسمی و قانونی لازم الپرداخت بوده آنها را با بحران اقتصادی و مشکلات خانوادگی زیادی مواجه کرده است.

مسلم زاده بیان داشت: در بسیاری از جلسات متعدد با جناب استاندار این مشکل به کرات عنوان شده وهمیشه هم قول مساعدی مبنی بر پیگیری و پرداخت داده شده اما عدم همکاری دستگاه‌های مربوطه این قول مساعد جناب استاندار را بر زمین نهاده و انتظار داریم در آستانه سال نو با دستور ضرب‌الاجل پرداخت استاندار، اهالی رسانه با خبرهای خوش مبنی بر پرداخت تمامی مطالباتشان غافلگیر شده و نورامیدی بردلهاشان تابیده شود و انگیزه‌ای برای شروع سالی جدید همراه با تلاش و کوشش داشته باشند.

وی افزود: از آنجایی که در سال جاری چاپخانه‌ها از ابتدای سال تاکنون چندین بار دستمزدها و هزینه‌های چاپ را افزایش داده و بسیاری از همکاران رسانه‌ای مجبور به تعویض چاپخانه و بروز مشکلات زیادی در مسیر ارسال تا انتشار برایشان ایجاد شده امید است با دستور جناب استاندار و پیگیری‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد راه‌اندازی چاپخانه‌ای در خور شأن اهالی رسانه در سال جدید باشیم تا برای همیشه به آوارگی نشریات هرمزگان در استانهای همجوار و مرکز پایان داده شود.

مسلم زاده بیان داشت: گرانی کاغذ از یک‌سو و افزایش هزینه‌های چاپ و ارسال و دستمزد کارکنان و ... از سوی دیگر عدم پرداخت مطالبات حقه نشریات از سوی دستگاه‌های دولتی فشارهای مضاعفی بر مدیران رسانه در طی دو سه سال اخیر وارد کرده که اگر این مطالبات به موقع و با ضرب‌الاجل یک‌ماه پرداخت می‌شد اندکی از بار این فشارهای اقتصادی و بدهی‌های معوق مدیران رسانه کاسته می‌شود و آنها با فراغت خاطر بیشتر به تولید محتوا و مطالب تولیدی می پرداختند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد: انتظار داریم درهفته‌های پایانی سال مدیران دستگاه‌های دولتی که همیشه اهالی رسانه را همراه و همدل خود دانسته نظر مساعدی نسبت به پرداخت‌های معوق نشریات داشته و هر چه سریعتر نسبت به پرداخت معوقات دستور لازم را صادر نموده و به بهانه عدم بودجه پرداختی نشریات را به سال جدید موکول ننمایند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار