سفر به نگین زیبای خلیج‌فارس با هوای مطبوع و با همه جذابیت‌های فوق العاده‌اش، در زیر ظاهر زیبایش ساکنان و مسافران را در چالش‌هایی از جنس مرگ و خودکشی به بهانه بازی و تفریح قرار داده است.
کد خبر: ۷۱۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 18 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از کیش، دیری نخواهد پایید که آوازه شکستن مهره‌های ستون فقرات مسافرین، حوادث ناگوار متعدد ناشی از فقدان نظارت و استانداردهای الزامی  و ایمنی کیش را در ردیف شهرهای ناامن قرار خواهد داد.

طی روزهای گذشته به واسطه خطری که از بیخ گوش برخی گردشگران در کیش و در مجموعه‌ای بنام سافاری پارس رخ داد (مستندات در کلانتری و اورژانس موجود است) در پی مراجعه به بیمارستان کیش و کنکاشی از پزشکان و پرستاران، خبرنگار ما را برآن داشت تا دراین نوشتار تلاش نماید زنگ هشداری را به صدا دربیاورد برای نجات جان هموطنان تا شاید صدای مردم در فضای مجازی و رسانه‌ها به گوش مدیران و دلسوزان کشور برسد.

برخی اظهارات پزشک مطلع بخش اورژانس بیمارستان کیش حاکی از آن بود که این روزها میزان حوادث ناشی از غیرایمن بودن تجهیزات بازی و سرگرمی های جزیره افزایش یافته است.(برای دسترسی به آمارها فقط یک استعلام و سوال از بخش اورژانس بیمارستان کیش گویای واقعیت‌هاست). 

 

در حادثه‌ای که برای گردشگری رخ داد، شتری عصبانی وخسته در حالی‌که ساعت‌ها از وی کار کشیدند به سوی بانوی میانسالی حمله برد و بازوی وی را در دهان گرفت و همراه دیگر برای نجات وی دچار صدمه گردید.

تفریح یا خودکشی در کیش

نکته قابل توجه‌تر نیز برخورد ناخوشایند و فاقد معرفت و مغایر با اصول مهمان‌نوازی و مسئولیت‌پذیری متصدیان مجتمع سافاری پارس بود که در کمال ناباوری بدون هرگونه رسیدگی و حتی دریغ کردن از یک لیوان آب به بانویی که از حمله شتر از ناحیه دست آسیب دیده به صف طویل مسافران بلیط بدستی که هر کدام چند ده هزارتومان بابت به اصطلاح تفریحات هزینه کرده‌اند دوخته شده است.

در این میان سهم سازمان منطقه آزاد کیش و دستگاه‌های نظارتی حلقه گم شده و ناموجودی است که بشدت احساس می شود. جای سؤال است که چگونه برخی با دریافت مجوز و تبلیغات فراوان مسافرانی را بسوی خود جلب نموده و در آمدهای هنگفتی جلب و جذب می‌نمایند ؟

آیا سلامتی مسافران هم در نظر گرفته می‌شود یا فقط چشم به پول‌های بادآورده وکلان مسافران دوخته شده است ؟

قطعاً هستند مجموعه‌هایی که با احساس مسئولیت خدمات امن و فرح بخش را به مهمانان و ساکنان عرضه می‌کنند اما بدون تردید باید اطمینان از ایمنی سیستم‌ها و روش‌ها به بالاترین سطح برسد.

خلاصه کلام اینکه معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری کشور باید توجه داشته باشد برخی از پاسخ به سوال در مورد علت سفرهای مردم به ترکیه و امثالهم در همین نکات نهفته است.

گردشگر داخلی با صرف پول‌های کلان و گران، پا به جزیره‌ای گذاشته تا چند روزی بی‌توجه به همه گرفتاری‌ها در آرامش سپری کند اما آیا با این روش‌های غیر استاندارد و غیرحرفه‌ای کیش را به جزیره ناامن تبدیل نخواهد کرد ؟

برای احتمال حمله شتر به مسافران تدبیر نباید کرد ؟

برای احتمال سقوط تجهیزات سرگرمی چاره‌ای نباید اندیشید ؟

آیا بی‌کفایتی آشکار و فقدان کم ترین دانش در عرصه گردشگری و بسته‌های ایمن برای گردشگر هم به تحریم آمریکا ربط دارد ؟
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار