مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز توضیح داد:
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز از برگزاری اختتامیه سمپوزیوم ملی فلز اهواز همراه با افتتاحیه باغ موزه هنر خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 26 February 2019

قادر کعب‌عمیر در حاشیه بازدید از سایت سمپوزیوم ملی مجسمه‌های فلزی اهواز که دوشنبه (6 اسفندماه) انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فلسفه سمپوزیوم و گردهمایی هنری ارتقای هنر در زمینه‌های مختلف است. نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی اهواز را اردیبهشت سال جاری برگزار کردیم که حاصل آن 25 اثر مجسمه ساخته شده از سنگ بود و منتج به احداث پارک شد. دستاورد دیگر برگزاری این سمپوزیوم کشف و پرورش چند مجسمه‌ساز در خوزستان بوده است.

وی تصریح کرد: در سمپوزیوم ملی فلز سال جاری پنج مجسمه هنرمندان خوزستانی نظر داوران را جذب کرده‌اند و پنج مجسمه در این سمپوزیم خواهیم داشت. قطعا در سمپوزیوم‌های بعدی تعداد این هنرمندان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با اشاره به اهداف برگزاری سمپوزیوم فلزی ملی اهواز، گفت: ارتقای هنر مجسمه‌سازی، آشنایی مردم با هنر مجسمه‌سازی و مشاهده سختی کار مجسمه‌ساز در خلق اثر برخی از اهداف برگزاری این سمپوزیوم هستند. همچنین برگزاری چنین سمپوزیوم‌هایی موجب ایجاد ظرفیتی برای هنرمندان است تا بر اساس خطوط معین شده خلق اثر کنند.

وی تصریح کرد: آشنایی جامعه دانشگاهی با کارکردهای شهری از دیگر آثار برگزاری چنین سمپوزیوم‌هایی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: در سمپوزیوم قبلی اهواز نقش اهواز در دفاع مقدس، نقش کارون در شکل‌گیری اهواز و نقش نفت در پویایی اهواز محورهای سمپوزیوم بود اما محورهای سمپوزیوم ملی فلز عام‌تر شده است. نقش صنایع خوزستان در اهواز، تأثیر نظم در محیط شهری، نقش مشاغل سنتی در شکل‌گیری اهواز و نقش دفاع مقدس و پایداری در اهواز از محورهای برگزاری این سمپوزیوم است.

کعب‌عمیر با اشاره به زمان انتشار فراخوان سمپوزیوم ملی فلز اهواز، عنوان کرد: دی‌ماه سال جاری فراخوان این سمپوزیوم منتشر شد که 100 اثر به دبیرخانه ارسال و با نظر داوران 20 اثر از این تعداد انتخاب شدند.

وی گفت: هر شرکت‌کننده یک دستیار دارد که باید دستیاران از دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن هنرهای تجسمی اهواز انتخاب شوند. همچنین اختتامیه سمپوزیوم ملی فلز همراه با افتتاحیه باغ حوزه هنر باشد.

صبح روز گذشته منصور کتانباف، شهردار اهواز از سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی فلز و بازیافت بازدید کرد.

سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی فلز و بازیافت از 4 اسفندماه سال جاری تا 14 اسفند‌ماه در چهار محور تأثیر نظم در فرهنگ شهروندی، نقش مشاغل سنتی در هویت شهری، نقش صنایع در هویت شهر اهواز، دفاع مقدس و پایداری جنب پارک هنر در حال برگزاری است. علاقمندان می توانند در این مدت از ساعت 9 صبح الی 17 برای بازدید از کار هنرمندان به این پارک مراجعه کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار