استاندار فارس گفت: همه دستگاه ها و نهادها از جمله شهرداری ها، ثبت احوال، بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری ها، بخشداری ها و دادگستری به آموزش و پرورش کمک کنند تا تمام بازماندگان از تحصیل در این استان به مدرسه بازگردانده شوند.
کد خبر: ۷۲۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 28 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز افزود: این کار نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به خانواده ها و فرزندان آنهاست تا بتوان آنها را ترغیب و تشویق به حضور در فضاهای آموزشی و تعلیم و تربیت کرد.
وی، دانش افزایی، ایجاد امید و نشاط آفرینی در مدارس و فضاهای آموزشی را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: باید فضاهای آموزشی را از شرایط تکراری و یکنواختی دور کرد و به سمت ایجاد تنوع و طراحی رخدادهای متفاوت پیش برد زیرا این امر سبب ایجاد انگیزه علم آموزی و تحصیل در دانش آموزان خواهد شد.
استاندار فارس بیان کرد: کاهش انگیزه دانش آموزان برای علم آموزی و تحصیل نیز باید به عنوان یک تحقیق علمی مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای تقویت این انگیزه نیز شناسایی و اجرا شود.

**آموزش و پرورش، امکانات خود را در اختیار مسافران نوروزی قرار دهد
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و آغاز سال جدید، این مناسبت را فرصت مناسبی برای افزایش هم افزایی اجتماعی و ایجاد امید و نشاط در جامعه دانست و گفت: آموزش و پرورش دارای امکاناتی است که لازم است این امکانات در اختیار مسافران و میهمانان نوروزی به ویژه فرهنگیان قرار گیرد.
رحیمی بیان داشت: نوروز فرصت مناسبی است تا از آن بهترین و بیشترین بهره را برای رونق اقتصادی، ایجاد آرامش روحی و تقویت ارتباطات فرهنگی ببریم.
وی، از مسئولان آموزش و پرورش فارس خواست با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری ها، فرمانداری ها و نیروی انتظامی، شرایط مناسبی را برای خدمت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و جلوگیری از سردرگمی آنها فراهم کنند.
استاندار فارس، رایگان شدن هزینه آب و برق مدارس و مکان های آموزشی را اقدام مناسبی برای حمایت از نهاد آموزش و پرورش دانست و گفت: استفاده بهینه از این خدمات باید در دستور کار قرار گیرد و رایگان بودن این امکانات نباید به عاملی برای مصرف بی رویه تبدیل شود.

** مطالبات خانه مطبوعات فارس را پیگیری می کنیم
استاندار فارس همچنین امروز (نهم اسفند) در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات فارس، بیان داشت:
اصحاب رسانه، تسریع و تسهیل کننده در امر توسعه، ناظران صادق در زمینه رفع مشکلات، شفاف سازی امور و همچنین سبب ایجاد اعتماد در جامعه هستند.
رحیمی افزود: رسانه ها در تحلیل مسایل، مشکلات و انتقال دیدگاه های متخصصان حوزه های مختلف به مجموعه تصمیم گیران و مجریان امور، نقشی اثر گذار و تعیین کننده بر عهده دارند.
استاندار فارس ادامه داد: مطبوعات فارس نیز همواره سعی کرده اند در این مسیر گام بردارند و با وجود همه فشارها و مشکلات، حرکتی معقول با محوریت علم و فرهنگ را در پیش گرفته اند.
رحیمی اضافه کرد: امروزه مشکلات اقتصادی و موانع متعددی فرا روی ادامه حیات مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته که باید راهکارهای عملیاتی برای برون رفت از این شرایط ارایه شود.
استاندار فارس گفت: تشکل های حوزه رسانه باید به شکل فراگیر، با همگرایی و همراهی به فعالیت بپردازند و پیگیر مطالبات صنفی خود باشند.
او بیان کرد: بی شک، توجه به منافع جامعه رسانه ای و حرکت مشترک و همسو برای رفع مشکلات و تحقق مطالبات صنفی، زمینه ساز تقویت رسانه ها و فعالان این عرصه خواهد بود.
رحیمی با اشاره به جایگاه قانونی خانه مطبوعات، از اعضای هیات مدیره این تشکل مطبوعاتی خواست زمینه این هم افزایی و همراهی را در تشکل های فعال حوزه رسانه فراهم کنند.
استاندار فارس با بیان اینکه همه تشکل های رسانه ای استان فارس اعم از رسانه های مکتوب و برخط، مورد حمایت مدیریت ارشد استان است، اظهار داشت: هدف ما از این حمایت، ایجاد فضای ممکن برای فعالیت این تشکل ها و دستیابی جامعه رسانه ای به آرامش و امنیت شغلی است.
رحیمی، همچنین بر لزوم پیگیری مطالبات خانه مطبوعات فارس تاکید و بیان کرد: ایجاد مکانی برای استقرار خانه مطبوعات در دستور کار قرار گرفته و در اسرع وقت مکانی مناسب به این امر اختصاص می یابد.
استاندار فارس، از برگزاری یک همایش ملی در حوزه رسانه به میزبانی این استان نیز استقبال کرد و گفت: هدف از برگزاری چنین همایش هایی باید برجسته کردن فعالیت های مطبوعاتی، برگزاری پنل های تخصصی در حوزه مطبوعات و رفع مشکلات فعالان این حوزه باشد.

 

اخبار فارس



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار