کد خبر: ۷۲۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 03 March 2019

تابناک / منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: کل اعتبارات در نظر گرفته شده دولت برای وزارت بهداشت و درمان در سال ۹۷ حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان بود که چیزی در حدود ۳ هزار میلیارد تومان آن باقی مانده و هنوز از سوی دولت تخصیص داده نشده است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پرهیز از دوباره‌ کاری‌ها و جلوگیری از هدررفت اعتبارات و منابع مالی در سیستم بهداشت و درمان کشور را ضروری خواند و عنوان کرد: در شرایطی که این حوزه به شدت با مشکلات مالی روبه‌رو است جلوگیری از هدررفت اعتبارات بسیار حیاتی است.

جمالی شناسایی نقاط ضعف در مجموعه بهداشت و درمان کشور و مشخص بودن درآمدها در برابر هزینه‌ها را در سال ۹۸ مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مطمئناً در صورت هدفمند کردن نحوه هزینه‌کردها و با وجود اعتبارات اندک تخصیص یافته نیز می‌توان مجموعه بهداشت و درمان را اداره کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس اعتبارات حوزه بهداشت و درمان کشور در سال ۹۷ را با احتساب اعتبارات بیمه سلامت و کل درآمدهای کسب شده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را برشمرد و گفت:‌ امسال حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مجموعه بهداشت و درمان کشور در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه اعتبارات ویژه وزارت بهداشت و درمان در لایحه بودجه ۹۷ حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود ابراز داشت: تاکنون ۳۱ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات به وزارت بهداشت و درمان تخصیص پیدا کرده است و چیزی در حدود ۳ هزار میلیارد تومان دیگر باقی‌مانده است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز امیدواری از تخصیص مابقی اعتبارات وزارت بهداشت و درمان تا پایان امسال خاطرنشان کرد: مجموع اعتباراتی که در سال ۹۸ برای این حوزه در نظر گرفته شده با احتساب افزایش حقوق و دستمزدها حدود ۱۲٫۵ درصد رشد پیدا کرده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه بحث کمبود اعتبارات و منابع لازم برای اداره کردن مجموعه وزارت بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست عنوان کرد: با تمام این‌ها بخش زیادی از این چالش‌ها در سال آینده با هدفمند کردن نحوه هزینه‌کرد اعتبارات تخصیص یافته قابل حل است.

جمالی منابعی که در کشورمان برای حوزه بهداشت،‌ درمان و سلامت اختصاص پیدا می‌کند را به‌هیچ عنوان با شرایط سایر کشورها قابل مقایسه ندانست و ابراز داشت: به اعتقاد بنده و به جهت اهمیت مقوله سلامت، مسئولان کشور باید توجه بسیار ویژه‌تری به این بخش داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار