استاندار فارس:در همه دستگاه های اجرایی باید خبره ترین و کارشناس ترین افرادی که به همه امور دستگاه مذکور تسلط دارند به کارگرفته شوند تا ارباب رجوع با مشکل مواجه نشود.
کد خبر: ۷۲۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 07 March 2019

تابناک فارس به نقل از برنا: دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با اشاره به اینکه این شورا راهکارهایی برای چگونگی خدمات رسانی به مردم شریف استان ارائه راهکار می دهد، بر اهمیت آن تاکید کرد و افزود:شورای راهبری توسعه مدیریت با هدف تحقق نقشه راه اصلاح نظام اداری شکل گرفته و تلاش شما می تواند منجر به این عملیاتی شدن این نقشه راه و رضایت مردم استان فارس شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس، اجرا میز خدمت در دستگاه ها را سبب افزایش کیفیت کارها، افزایش بهره وری نیروی کار، کاهش زمان انجام کار و پاسخ دهی لازم، شفاف‌سازی، اعتماد سازی و افزایش سلامت اداری و کاهش هزینه ها دانست.
استاندار فارس با بیان اینکه کمیته های مختلفی مانند صیانت از حقوق مردم، سلامت اداری و سرمایه انسانی در قالب اجرای طرح میز خدمت الکترونیک شکل گرفته است ، تاکید کرد: مدیران باید این کمیته ها فعالیت این کمیته ها را با جدیت پیگیری کنند.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه میز خدمت نباید تنها به ارائه خدمت فیزیکی محدود شود، افزود: باید خدماتی که زیرساخت آن وجود دارد بصورت مجازی به ارباب رجوع ارائه شود و در کنار آن نیز خدماتی که هنوز بستر الکترونیکی آن وجود ندارد بصورت فیزیکی و حضوری به مردم داده شود.
وی تاکید کرد: در همه دستگاه های اجرایی باید خبره ترین و کارشناس ترین افرادی که به همه امور دستگاه مذکور تسلط دارند به کارگرفته شوند تا ارباب رجوع با مشکل مواجه نشود.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: به کارگیری افرادی که انگیزه و توان لازم برای پاسخگویی به مردم را ندارند نه تنها راهگشا نیست بلکه سبب ایجاد نارضایتی خواهد شد.
رحیمی عنوان کرد: شفاف سازی از الزامات اصلاح ساختار اداری است چون متاسفانه گاه مشاهدات و شنیده های مردم در خصوص فساد اداری به تمام دستگاه ها تعمیم داده می شود بنابراین باید برای توسعه سرمایه اجتماعی، شفاف‌سازی و نظارت عمومی بر فعالیت‌ها افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه باید مدیران و ادارات خود را در معرض ارزیابی ارباب رجوع قرار دهند گفت: هرچند که بیشتر نیروهای ادارات و ارگانها افراد سالمی هستند و جای شکی در این مسئله نیست اما ممکن است قصوری هم در دستگاه ها وجود داشته باشد و از این جهت ضروری است که مدیران در کاهش این نواقص حداکثر توان خود را به کار گیرند.
استاندار فارس با اشاره به طرح ارزیابی عملکرد مدیران فارس نسبت به راه اندازی میز خدمت الکترونیکی و حضوری، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی آگاه باشند که عملکرد آنها در این خصوص مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت؛ بنابراین ضروری است فعالیت دستگاه زیرمجموعه خود در این راستا را مورد توجه قرار دهند.
رحیمی بر لزوم تغییر در شاخص‌های ارزیابی با تحقیقات علمی به سمتی که قابل اندازه گیری باشد تاکید کرد و گفت: شاخص های ارزیابی ادارات می تواند در سال 98 تغییر و مواردی من جمله میزان جذب مشارکت بخش خصوصی ،تامین اعتبار از منابع غیر از بودجه سال 98 و گرفتن اعتبارات ملی ،بکارگیری نیروی جوان و کاهش سن مدیریت ارشد، میانی و پایه ،بکارگیری بانوان به نسبت تعداد کارمندان زن در ادارات، کاهش مدت زمان انجام خدمات ارائه شده و فرایند پاسخگویی به مردم ،میزان امکان نظارت عمومی بر فعالیت ها مانند مزایده و مناقصه،اطلاع رسانی از فعالیت ها و پاسخگویی به انتقادات به شاخص ها اضافه شود.
وی ادامه داد: کارکرد و حضور مدیران در جلسات رسمی نظیر شورای اقتصاد مقاومتی،کاهش استفاده از انرژی در ساختمان ادارات، چگونگی اثرگذاری راهکارها در مقابله با تحریم ها وکاهش فشار بر مردم نیز می تواند از جمله شاخص های ارزیابی مدیران دستگاه های اجرائی و ادارات فارس در سال 98 باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار