رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل تنگه هرمز تأکید کرد:
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور بر عرشه شناور شهید محمد ناظری ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل تنگه هرمز، ناو تیپ 112 ذوالفقار و دیگر توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر هم‌افزایی هرچه بیشتر دستگاه قضایی و سپاه پاسداران به منظور مبارزه بی‌امان با قاچاق و صیانت از اقتصاد کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۷۲۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 09 March 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور بر عرشه شناور شهید محمد ناظری از بخش‌های مختلف این شناور تندرو برد بلند نیروی دریایی سپاه به عنوان بزرگترین شناور آلومینیومی با بدنه پیشرفته و فناوری روز دنیا بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل تنگه هرمز، ناوتیپ 112 ذوالفقار و دیگر توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های سپاه را در عرصه‌های مختلف تحسین برانگیز برشمرد و افزود: استفاده از متخصصین جوان با تکیه بر فرهنگ بسیجی و بر پایه ابتکار و توانایی‌های بومی با تحقق دستاوردهایی همچون الحاق شناور سردار شهید محمد ناظری به توان دفاعی کشور، بشارت‌دهنده امکان پیشرفت‌های روزافزون در صنایع دفاعی کشور و مقابله با تهدیدات دشمن می‌باشد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم مقابله بی‌امان با پدیده قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: شعب ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز با به کارگیری قضات مجرب در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل و در همین راستا پرونده‌های ارجاع شده در خصوص این جرایم در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی  و اجرای حکم قرار می‌گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا، شرط پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است و به منظور بسترسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی، باید فضای اقتصادی کشور را برای قاچاقچیان ناامن کرد و با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تمهیدات مناسب، ارتکاب قاچاق را به سمت افزایش ریسک‌پذیری به ضرر قاچاقچیان بر هم زد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اظهار داشت: ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز به صورت منسجم و هماهنگ عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری بر هم افزایی هر چه بیشتر دستگاه قضایی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور مقابله بی‌امان با قاچاق و صیانت از اقتصاد کشور تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: با اتخاذ تمهیدات مناسب و تشریک مساعی میان دستگاه قضایی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های متولی باید گریزگاه‌های قاچاقچیان از نظارت‌های قانونی بسته شود.

شایان ذکر است: در جریان این بازدید که تعدادی از مسئولین قضایی، فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز حضور داشتند، سردار زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن خوش آمدگویی به رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان هرمزگان با ارائه گزارشی از توانمندی‌های این نیرو و همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با قاچاق کالا و سوخت اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی دارد در هماهنگی کامل با دستگاه قضایی و در چارچوب موازین قانونی و وظایف محول شده به این نیرو به منظور صیانت از اقتصاد کشور، مقابله با قاچاق و پیشگیری از جرایم به انجام وظیفه و ارائه خدمت بپردازد.

وی همچنین تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش می‌کند، مظهر اقتدار ملت ایران در دریا باشد و با ارتقاء توان بازدارندگی بر دستگاه محاسباتی دشمن به ویژه آمریکا اثر بگذارد و معاندین را از هرگونه اقدام شرارت آمیز پشیمان سازد.

همچنین در ادامه، سرهنگ غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص مشخصات فنی و توان راهبردی شناور سردار شهید محمد ناظری اظهار داشت: شناور شهید ناظری بزرگترین شناور آلومینیومی با بدنه پیشرفته و فناوری روز دنیاست که با طول 55 متر و عرض 14 و یک دهم متر و ارتفاع 13 متر ده هزار کیلومتر برد دریانوردی دارد.

وی افزود: این شناور با شکل بدنه پیشرفته، تعادل پایدار در امواج بلند، برد بلند دریانوردی، قابلیت دریانوردی در امواج خروشان، قابلیت حمل صد نفر سرنشین و بالگرد و بار به طور همزمان و سرعت بالا به همت متخصصان سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و در موسسه شهید محلاتی از موسسات وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساخته شده است.

گفتنی است در این بازدید نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اقامه شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار