مدیر کل مجموعه تفریحی گردشگری گیاهشناسی راه ابریشم خبر داد؛
مدیر کل مجموعه تفریحی گردشگری گیاهشناسی راه ابریشم از افتتاح باه گیاهشناسی ایران با مشارکت سرمایه گذار ایرانی و خارجی در سوم فروردین ماه سال 98 خبر داد.
کد خبر: ۷۲۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷ 14 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، نفیسه اصغری با بیان این مطلب اظهار کرد: ترویج الگوی زندگی سالم یکی از اهداف این مجموعه تفریحی گردشگری بوده و مرکز طب سنتی نیز در همین راستا احداث شده است.

وی افزود: برای اینکه گردشگران از زیبایی های طبیعت لذت ببرند سازه های مصنوعی نظیر آبشار ها و برکه ها ایجاد گردیده است و درکنار گل ها و گیاهان  ، رودخانه ای به طول یک کیلومتر در تمام باغ جریان دارد.

مدیر کل باغ تفریحی گردشگری گیاهشناسی راه ابریشم خاطرنشان کرد : یکی از کارهای مهمی  که در مجموعه انجام شده است اشتغال زایی برای افراد جامعه بوده است و در این راستا برای بیش از 500نفرکار ایجاد شده است.

اصغری افزود: بالغ بر 103میلیارد تومان در فاز یک باغ تفریحی گردشگری گیاهشناسی راه ابریشم سرمایه گذاری شده است وفاز 2 باغ تفریحی گردشگری گیاه شناسی راه ابریشم درمدت 9 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

اصغری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف باغ تفریحی گردشگری گیاهشناسی راه ابریشم شکوفا شدن خلاقیت وکنجکاوی کودکان  است ودر این راستا باغ طبیعت و شادی کودکان با مساحت 6300متر در نظر گرفته شده است که فعالیت هایی در زمینه  بازی با طبیعت ، بازی با المان های طبیعی که بر گرفته از خاک و چوب می باشد در نظر گرفته شده است .

نفیسه اصغری با بیان اینکه جشنواره گل های داودی در باغ تفریحی گردشگری گیاه شناسی راه ابریشم بر گزار می شود وگل های داوودی و گل های فصل در این جشنواره در معرض دید گردشگران قرار می گیرد افزود : امسال جشنواره گذر بهار با حضور شهرداری در باغ تفریحی گردشگری گیاهشناسی راه ابریشم بر گزار می شود و باهمکاری سازمان میراث فرهنگی برنامه نوروزگاه برای شهروندان ارایه می شود ودر جشنواره میراث ایرانیان برنامه هایی  شامل بازی های بومی محلی و پخت سمنو برای مردم برگذار می شود.

وی ادامه داد : با هدف خدمت به  گردشگران درباغ تفریحی گردشگری گیاهشناسی راه ابریشم مرکز تجاری  احداث شده است که خدمات صنایع دستی در این مرکز ارائه می شود و اولین باغ تروپیکال نمایشی کشور در باغ گیاهشناسی مشهد قراردارد که محل نگهداری گیاهان و میوه های استوایی می باشد و باغ های  میوه متعدد ، با گونه های متعدد گیاهی از جمله جاذبه های دیدنی این باغ می باشد و برای تمام گروه های سنی  در این باغ خدمات  ارائه می شود.

اصغری یادآور شد: از جمله مکان هایی که در این مجموعه برای گردشگران آماده شده روستای شماتیک کوچک است که برگرفته از الگوی روستاهای استان خراسان جنوبی می باشد که چرخه زندگی و معیشت روستائیان در بازه زمانی صبح  تا شب را برای گردشگران به نمایش می گذارد .

مدیر کل مجموعه تفریحی گردشگری گیاهشناسی راه ابریشم ادامه داد: مجموعه تفریحی گردشگری گیاهشناسی راه ابریشم تعداد11کلکسیون متعدد و متنوع گیاهی را دارا می باشد و دارای تعداد 7رستوران و کافی شاپ شامل سالن  های همایش و سمپوزیوم سمینار می باشد و رستورانهایی باموضوعاتی شامل غذاهای دریایی ، ایرانی ، عربی کلاسیک و فرنگی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار