همتی با بیان اینکه ایران رتبه سوم قاچاق حیات وحش در دنیا را دارد گفت: یکی از عوامل مهم افزایش تجارت حیوانات حیات وحش عدم اگاهی و حساسیت عمومی است. لذا با توجه به اهمیت آموزش و فرهنگسازی در جامعه با همکاری شهرداری شیراز تابلویی جهت اطلاع رسانی همشهریان عزیز در منطقه چهارراه مشیر و نزدیک به این مغازه ها نصب گردید تا شهروندان با آگاهی و درایت از خریدن هرگونه حیوان غیرمجاز از مغازه ها و حیوان فروشان کنار خیابان امتناع نمایند.
کد خبر: ۷۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 17 March 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه:منطقه پرتردد و تاریخی چهارراه مشیر، سالهاست که به دلیل حضور فروشندگان برخی حیوانات کنار خیابان و تخلفات مغازه های پرنده فروشی ظاهری نامناسب پیدا کرده است. طبق قوانین و مقررات هرگونه خرید و فروش حیوانات حیات وحش از جمله پرندگان وحشی، سنجاب،لاک پشت، مار و غیره و حیوانات اهلی شامل، مرغ وخروس، سگ و گربه، خرگوش و موارد دیگر توسط این مغازه ها و فروشندگان حیوانات، کنار خیابان ممنوع است. همچنین هرگونه ذبح مرغ از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و جرم محسوب می شود.

این مساله ضمن ایجاد آلودگی در محیط باعث انتشار انواع بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و حیوان می‌شود و سلامت جامعه را به خطر می اندازد. شرایط موجود در این مکان سال هاست مورد اعتراض دیگر کسبه منطقه چهارراه مشیر خصوصا مغازه های اغذیه فروشی می باشد.

همتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در این خصوص گفت: نارضایتی مردم و مساله ایجاد آلودگی و آسیب به محیط زیست سبب شد تا در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی در فرمانداری شیراز مساله ساماندهی این مغازه ها در دستور کار ادارات ذیربط قرار گیرد. همچنین مقرر شد جهت فرهنگسازی و آموزش شهروندان اقداماتی انجام گیرد تا شاهد کاهش چنین موارد و معضلات اینچنینی در سطح شهر باشیم.

وی با بیان اینکه ایران رتبه سوم قاچاق حیات وحش در دنیا را دارد گفت: یکی از عوامل مهم افزایش تجارت حیوانات حیات وحش عدم اگاهی و حساسیت عمومی است. لذا با توجه به اهمیت آموزش و فرهنگسازی در جامعه با همکاری شهرداری شیراز تابلویی جهت اطلاع رسانی همشهریان عزیز در منطقه چهارراه مشیر و نزدیک به این مغازه ها نصب گردید تا شهروندان با آگاهی و درایت از خریدن هرگونه حیوان غیرمجاز از مغازه ها و حیوان فروشان کنار خیابان امتناع نمایند.

معاون فرماندار افزود: این مغازه ها مطابق پروانه کسب، تنها مجاز به فروش پرندگان زینتی می باشند و مکلفند تا ضمن رعایت قوانین صنفی و بهداشتی، لیست پرندگان زینتی مجاز جهت فروش و عرضه را در واحد صنفی خود جهت اطلاع خریداران نصب نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار