مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در جمع کارکنان اتاق تعاون تأکید کرد:
کد خبر: ۷۲۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 20 March 2019

آخرین جلسه هیات رئیسه اتاق تعاون هرمزگان در روز پایانی سال 97 با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

تمامی امورتعاونی‌ها به اتاق تعاون برون سپاری می‌شود

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با قدردانی از تلاش‌های رئیس و مجموعه اتاق تعاون هرمزگان گفت: در سال ۹۸ صد در صد برون‌سپاری در چارچوب وظایف باید از طریق اتاق تعاون انجام گیرد و اگر غیر از این اتفاق بیافتد شخصاً برخورد خواهم کرد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی دارد که همه امورات هر بخش از این مجموعه را که قابل واگذاری باشد به بخش خصوصی اتاق تعاون واگذارکند.

محمدسلیمی در این نشست هیأت رئیسه اتاق تعاون از راه‌اندازی دفتر پیشخوان در اتاق تعاون خبرداد و افزود: با توجه به اینکه اتاق تعاون از امکانات بسیار مناسبی در زمینه تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برخورداراست، اداره کل تعاون طبق قانون تمامی امور قابل قبول را حتماً واگذار و برون‌سپاری کرده و فعالیت‌ها را ترویج خواهد داد.

سلیمی با بیان اینکه هرمزگان از استان‌های شاخص تعامل بین دستگاه اداره کل تعاون واتاق تعاون است، گفت: طبیعتاً در سایه تعامل و همراهی دو مجموعه مشکلات مردم مرتفع و توسعه مورد نظر شکل می گیرد.

وی از اتاق تعاون به عنوان اداره کل کوچک تعاون کار و رفاه اجتماعی یاد کرد که با مدیریت شایسته جایگاه استان را توانسته در سطح کشور ارتقاء دهد.

وی اضافه کرد: هرمزگان اولین استان و جزء استانهای پیشرو در کشور است که فعالیت‌های تحت پوشش را به عنوان برون‌سپاری به اتاق تعاون سپرده، در حالی که دیگر استان‌ها عمدتاً امور خود را به دفاتر پیشخوان سپردند که با مشکلاتی نیز مواجه شده‌اند اما در هرمزگان به دلیل اینکه زیرساخت وجود داشت به سرعت و در طول دو روز همه چیز انتقال داده و بهتر از قبل انجام شد.

سلیمی اذعان کرد: با این اقدام، بدنه کارشناسی اداره کل تعاون می‌تواند سایر فعالیت‌های نظارتی خود را انجام دهد و ارباب رجوع نیز می‌تواند به راحتی به این مکان مراجعه و کار خود را در اسرع وقت انجام دهد بنابراین این فعالیت یک کار «برد - برد» بود که انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه تصمیم دولت اساساً بر همین اصل است و برون‌سپاری‌ها در قانون نیز آمده، تأکید کرد: موانع ومشکلاتی که در خصوص موضوع برون‌سپاری فعالیت‌های اتاق تعاون پیش آمده با جدیت پیگیری خواهم کرد و خواهان تقویت اتاق تعاون هستیم و اتاق تعاون نیز باید به گونه‌ای باشد که بتواند کار مردم را انجام دهد وهیچ مغایرتی هم با قانون نداشته باشد.
سلیمی ابرازامیدواری کرد با کمک اتاق تعاون حوزه تعاون استان ، آنگونه که شایسته هرمزگان است پیش برود و آنطوری که مورد انتظار است، تعاون استان توسعه پیدا کند. وی در ادامه گفت: استان هرمزگان به لحاظ تعاون وضعیت خوبی دارد؛ عمده تعاونی‌های تشکیل شده در استان فعالیت‌های دریا محور دارند اعم از صید و حمل و نقل مسافر که صد درصد فعالیت‌های بخش بار و مسافر در حوزه دریایی توسط حوزه تعاون انجام می‌گیرد. وی بیان کرد: در حال حاضر تعاونی‌های فعال دراسکله شهید حقانی آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی هستند و با شناورهایی که از قبل آماده شده‌اند امیدوارم همانند سال گذشته به خوبی خدمات را به مردم عزیز کشور ارائه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ابرازامیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت اتاق تعاون، هم تعاونی‌ها گسترش یابد و هم بتوانیم تقویت کننده تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های مرز نشین که همچنان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند, باشیم.

سلیمی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و همکاری امور مالیاتی و اتاق تعاون مشکلات مالیاتی بسیاری از تعاونی‌های مرز نشین حل شد و می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند، گفت: تعاونی‌های مرز نشین با تغییراتی که لازم است درون آن‌ها حتما انجام گیرد تا به جایگاه واقعی خود دست یابند.
وی به تعاونی های مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: بعضی از تعاونی‌ها دچار اشکال است اگر چه عمده تعاونی مسکن مهربه تعداد 169 تعاونی که وجود دارد به سرانجام رسیده‌اند اما تعداد انگشت شماری هم با مشکلاتی مواجهند که عمدتاً مشکل قضایی است که علیه یکدیگر، پیمانکار و تعاونی‌های بوجود آمده است.

سلیمی ادامه داد: بخشی از این مشکلات داخلی اعضاست که ناشی از اختلافات بر سر تعیین هیات مدیره به وجود و این موارد باعث شده است کارآن‌ها عقب بیافتد و گرنه هر حمایتی که لازم بوده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون انجام دهند، انجام گرفته است.

رئیس اتاق تعاون هرمزگان هم با اشاره به همراهی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این اتاق و قدردانی از وی در سالی که سپری شد یادآور شد: استان هرمزگان از معدود استانهایی است که تعامل بسیار خوبی بین این اداره دولتی و تشکل مهم وابسته به آن وجود دارد و انتظار می رود در سال جدید نیز این روند در جهت برون سپاری امور بیش از پیش باشد.

عباس سالاری واگذاری امورات بخش مشاغل سخت و زیان آور را به اتاق تعاون هرمزگان از مهمترین تفویض اختیارات و تسهیلگری یاد کرد که به خوبی و کمترین زمان ممکن بدون وقفه منتقل و کار آغاز شد و رضایتمندی تعاونگران را به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه در حوزه روابط کار هیچگونه مشکلی وجود ندارد و ارباب رجوع به این سمت هدایت می شوند وامورات آنان انجام می شود، خواستار همکاری بیشتر اداره شهرستان بندرعباس در حوزه تعاون شد و تصریح کرد: از برخی همکاران در اداره شهرستان بندرعباس انتظار همراهی بیشتری برای اجرایی شدن امورات واگذار شده به اتاق تعاون داریم.

سالاری بیان داشت: از ابتدای دولت یازدهم یک هیات فراقوه‌ای تحت عنوان مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز فضای کسب و کار در راستای بهبود فضای کسب و کار تشکیل شد که تمامی امورات شرکت های تعاون اعم از برگزاری مجامع و تغییرات دیگر نیازی به اخذ مجوز از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ندارند ودر قالب میز خدمت بین اتاق تعاون و اداره کل ثبت در استانها می تواندانجام شود و اتاق تعاون هرمزگان با سعه صدر نسبت به این موضوع تعامل کرده وانتظار می رود باتوجه به پیگیری های انجام شده امورات تعاون به این بخش واگذار شود.
رییس اتاق تعاون هم چنین خواستار حضور نماینده اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی در جلسات کمیسیونهایی مانند کمیسیون نظارت شد.

اسحاق تندرو عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون نیزبه نمایندگی از جامعه صید و صیادی ضمن تبریک سال نو و قدردانی از زحمات رئیس اتاق به ارتقاء جایگاه این بخش اشاره کرد و گفت: از زمان حضور آقای سالاری اتاق تعاون یاریگر بخش تعاون و دربین تعاونگران به خوبی معرفی شده و کارکرد آن مورد توجه مرکز ، دولت و تعاونگران قرار گرفته است.

در ادامه هر یک ازاعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون هرمزگان با تبریک سال نو و قدردانی از همراهی و تعامل بخش خصوصی تعاونگران و اداره کل کار از تلاش‌های کارکنان نیز تقدیر کردند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار