معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از میزبانی یک‌هزار و 982 اقامتگاه رسمی در استان جهت میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 21 March 2019

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از میزبانی یک‌هزار و 982 اقامتگاه رسمی در استان جهت میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.
 مهران حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت آماری اقامتگاه‌های رسمی مازندران برای پوشش اسکان مسافران نوروزی اظهار کرد: جمع اقامتگاه‌های مازندران که خدمات اسکان به مسافران نوروزی را انجام می‌دهند به یک‌هزار و 982 عدد می‌رسد که ظرفیتی بالغ بر اسکان 64 هزار نفر را دارا هستند.

وی افزود: از این میان، تعداد 58 هتل در استان مشغول فعالیت هستند که شامل یک هتل پنج ستاره، 7 هتل چهار ستاره، 14 هتل سه ستاره، 14 هتل دو ستاره و 22 هتل یک ستاره است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران ادامه داد: در این بخش، تعداد 49 متل در استان مشغول فعالیت هستند که شامل 8 متل درجه یک، 10 متل درجه دو و 31 متل درجه سه می‌باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: 85 هتل آپارتمان شامل 13 هتل آپارتمان درجه یک، 22 هتل آپارتمان درجه دو و 51 هتل آپارتمان درجه سه در کنار 14 مهمان‌پذیر، مشغول ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

حسنی با اشاره به ظرفیت اسکان 5 مجتمع تفریحی توریستی فعال دراستان، بیان کرد: یک‌هزار و 524 خانه مسافر نیز در استان مشغول فعالیت و کمک به سایر اقامتگاه‌ها جهت ارائه خدمات اسکان به مسافران نوروزی هستند.

وی تعداد اقامتگاه‌های بومگردی استان را 121 اقامتگاه اعلام کرد و افزود: 10 کمپینگ، یک مرکز و 7 اقامتگاه دولتی دارای پروانه نیز به ارائه خدمات اسکان کمک خواهند کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران بیان کرد: در کنار اقامتگاه‌های رسمی، ظرفیت بسیار مطلوبی هم در حوزه اقامتگاه‌های غیررسمی در استان داریم که ظرفیت 48 زائرسرا، 47 اقامتگاه دولتی، 97 کمپینگ، 411 مدرسه، 108 پارک شهری با قابلیت اسکان مسافر، 10 تفرجگاه با قابلیت اسکان مسافر و 122 منطقه نمونه بخشی از این ظرفیت است که به اسکان مسافران نوروزی کمک خواهند کرد.

حسنی متذکر شد: 150 هزار و 490 اقامتگاه استیجاری شامل بر ویلا، آپارتمان و سوئیت نیز به اسکان مسافران نوروزی کمک خواهند کرد.

به گفته وی، ظرفیت اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی استان نیز به 33 هزار و 700 نفر می‌رسد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار