محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عملکرد دولت در بحث اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده، گفت: متأسفانه طرح بازآفرینی شهری در مدت اخیر با وجود اظهارات مقامات دولتی پیشرفتی نداشته و این طرح تنها در حد طراحی نرم افزار عملیاتی شده است.
کد خبر: ۷۳۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 01 April 2019

شناسایی 2700 محله برای نوسازی بافت فرسوده

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح بازآفرینی شهری، حدود 2700 محله برای نوسازی شناشایی شده، اما اقدام قابل قبولی برای اجرای عملیات صورت نگرفته است.

127 هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور وجود دارد

وی با اعلام اینکه 127 هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور وجود دارد، گفت: از این میان، حدود 72 هزار هکتار بافت فرسوده و 55 هزار هکتار بافت ناپایدار است.
رضایی کوچی تصریح کرد: بر اساس آمارهای حدود 8 میلیون نفر در مناطق بافت فرسوده و حدود 11 میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند که این مسئله خود یک خطر و بحران بالقوه است.

خطر بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در زمان بحران های طبیعی

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی جزء مناطقی هستند که در زمان بروز بحران های طبیعی مانند زلزله دچار سانحه و خسارت می شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت باید در سال پیش روی تمام برنامه ریزی و تمرکز خود را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و اصلاح ساختار شهرها قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار