علارغم تلاش شهرداری؛
نارضایتی گردشگران نوروزی و مردم شهر بندرعباس از پرسه‌های همیشگی سگ‌های ولگرد در معابر عمومی و نقاط گردشگری به معضلی، لاینحل مبدل گشته همچنین تهدیدی محسوب می‌گردد، برای سلامت و امنیت مردم که این مشکل اجتماعی همواره عامل «اصلی» انتقال بیماری «هاری» به واسطه حمله سگ به عابران پیاده است.
کد خبر: ۷۳۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 01 April 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، هاری ازجمله بیماری‌های نادری است که در مواردی حتی سبب مرگ افراد دچار حادثه می‌شود و این موضوع اهمیت ساماندهی موضوع پرسه سگ‌های ولگرد را بیشتر می‌کند.

پرسه سگ‌های ولگرد و بی‌خانمان در معابر عمومی، پیاده‌روها، خیابان‌ها و بسیاری از محلات شهر بندرعباس همواره موجبات دل‌نگرانی و اعتراض خانواده‌ها را به همراه داشته است و ترس، استرس، بروز فشارهای روانی، سگ‌گزیدگی و ناامنی ازجمله اثرات نامطلوب اجتماعی، روانی و بهداشتی حاصل از پرسه سگ‌های ولگرد در معابرعمومی و پیاده‌روهایی است که محل تردد زنان، کودکان و افراد مسن محسوب می‌شود.

سگ‌های ولگرد که موجب سلب آسایش عمومی در شهر بندرعباس هستند، دارای قابلیت و ظرفیت‌های بالایی در تولید مثل بوده و به همین دلیل، جمعیت آنها در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه با سگ‌های ولگرد افزایش‌ یافته و این امر مخاطراتی برای شهروندان به همراه دارد.
رفت‌وآمد سگ‌های ولگرد موجب آلودگی محیطی در شهر و در نهایت به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود؛ وجود سگ‌های ولگردی که رو به گسترش است و مشکلات بهداشتی و امنیتی متعددی را برای شهروندان به وجود می‌آورد.
با توجه به شناخت برخی از بیماری‌های قابل‌ انتقال بین حیوان‌وانسان و به مخاطره افتادن سلامت انسان‌ها لازم است تا دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه شهرداری تدبیری اساسی و جدی در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بی‌خانمان داشته باشند.

طی گفتگویی که با یک شهروند داشتیم، اعلام کرد: من مدرس دانشگاه هستم و وقتی معضلات و مشکلات شهری بندرعباس را دیدم برداشت من بندرعباس شهری پر از سگ می‌باشد.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی که افرادی از خارج استان شما به شهری از شهرستانهای هرمزگان وارد می‌شود، شاهد سگ‌ها باشد. علاوه بر ایجاد نارضایتی که معرف یک شهر خواهد بود، این پیام را نیز دارد که ظرفیت‌ها و جذابیت‌های آن شهر را کمرنگ دیده شود.
مدرس دانشگاه اضافه کرد: یکی از مسایلی که در نوروز امسال توجه مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده بود، وجود تعداد زیادی «سگ ولگرد» در اقصی نقاط شهر بندرعباس بود, که بعضاً ناامنی و مشکلاتی برای خانواده‌ها در پی داشت.
وی بیان کرد: روند افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهر از ماه‌ها قبل شروع شده بود که متأسفانه اقدام جدی برای جمع‌آوری آنها صورت نپذیرفت و کار را به جایی رسانده که زحمات و فعالیت‌های، شهرداری در بخش‌های مختلف جهت «خوشایندسازی» فضای شهر برای گردشگران نوروزی را کمرنگ جلوه می‌دهد.
مدرس دانشگاه در پایان تأکید کرد: خیلی از گردشگران بندرعباس را شهری پر از سگ معرفی می‌کنند حالا که به پایان تعطیلات نوروزی نزدیک می‌شویم و در این مورد کاری جهت رفاه گردشگران نمی‌توان انجام داد، حداقل شهرداری برای رفاه و نجات جان ساکنان بندرعباس فکری به حال جمع‌آوری سگ‌ها نماید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
درسته كه بندرعباس سگ‌های ولگرد زيادی داره، اما شهرداری به جای كشتنشون كای نمي‌كنه، بجای كشتن كاش يه پناهگاه درست بشه و اونجا نگهداری بشن، و برای گرفته شدن از زاد و ولدشون عقيم كنن .
گناه دارن و اونها هم حق زندگی كردنو دارن!
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
سلام علیکم و خداقوت لطفا در مورد موضوع سگ های ولگرد بیشتر خبر و گزارش تهیه شود از خود شهرداری و اینکه چرا تا الان هیچ اقدامی صورت نگرفته مسئولین باید پاسخگوی این ناامنی در شهر باشند
با تشکر از خبرنگار این خبر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
سگ ها هم حق زندگی دارند و مخلوق خدا هستند والله من ساکن بندرعباس هستم این سگ ها بیچاره ها اونقدر نحیف و لاغر و گرسنه و بی آزار هستند که مردم فکر می کنند گودزیلا یا آناکوندا تو شهر رها شده حتما باید کشته بشوند
سگ ها همه شهر ها هستند من استانبول هم دیدم سگ ها تو شهر هستند و هیچ کس فکر کشتن شون نیست و در عوض بهشون پناه میدن و غذا میدن. شهر داری بندر عباس تو هیچ زمینه ای موفق عمل نکرده معابر همه کثیف و بوی فاضلاب همه جا هست با کمترین بارندگی آب گرفتگی شدید داریم کوچه ها انباشته از زباله که به موقع جمع نمیشه یه پیاده رو سالم برای پیاده روی نیست همه کنده کاری شده یه پارک درست حسابی نداریم فاضلاب شهر مستقیم تو دریاست برای تعویض یه سطل زباله باید التماسشون کنی و استشهاد محل جور کنی. خلاصه بگم فقط تو زمینه اهدای مجوز بلند مرتبه و برج سازی و مجتمع سازی و فروش این مجوزها بهترین عملکرد رو داره در کل دنیا. کوچه سه متری مجوز ساختمان دوازده طبقه میدن . هر روز مجتمع مسکونی فلان بهمان صد واحدی مثل قارچ سبز میشه بی انکه فکر کنن فردا بحران پیش بیاد بلای طبیعی بیاد چی میشه تو این کوچه تنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار