در دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان انجام شد؛
در نتیجه برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستگاه قضایی استان هرمزگان طی سال 1397 امکان ملاقات با مسئولان عالی قضایی استان فراهم شد و در همین راستا یک‌هزار و هشتصد و سی و دو نفر از شهروندان توانستند در دیدار با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، درخواست‌ها و نقطه نظرات خود را مطرح کنند.
کد خبر: ۷۳۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 31 March 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، در نتیجه برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستگاه قضایی استان هرمزگان طی سال 1397 امکان ملاقات با مسئولان عالی قضایی استان فراهم شد و در همین راستا یک‌هزار و هشتصد و سی و دو نفر از شهروندان توانستند در دیدار با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، درخواست‌ها و نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

به طور حتم تداوم این دیدار‌ها طی سال 1398 موجب افزایش رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضائی خواهد شد و تحقق شعار عدالت آسان برای همه را در پی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان طی سال 1397 و در راستای تکریم ارباب رجوع، برگزاری جلسات مشاوره و معاضدت وکلا و کارشناسان حقوقی در مساجد، با هدف پاسخگویی به پرسش‌های حقوقی و قضایی مردم و در جهت آشنایی بیشتر شهروندان با این حوزه بوده است که انتظار می‌رود این دیدار‌ها نیز طی سال پیش رو تداوم یابد.

همچنین لازم به ذکر است، با هدف تسریع در روند رسیدگی به مطالبات مردم و تکریم ارباب رجوع از ابتدای سال 1397، سی و دو جلسه دیدار مردمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برگزار شد که در جریان برگزاری این دیدار‌های مردمی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن استماع درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان در خصوص رسیدگی به مطالبات آنها دستورات لازم را صادر کرد.

بر اساس آمار ارائه شده، از میان درخواست‌های شهروندان طی سال 1397، 37 درصد مردم خواستار دیدار حضوری با شخص رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بودند، 9 درصد پیشنهادات خود را به منظور بهبود ارائه خدمات قضائی مطرح کرده‌اند، 22 درصد تقاضای مرخصی زندانیان و موافقت با اعطای عفو و تخفیف مجازات خود را اعلام کردند، 17 درصد درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری را ارائه کرده و 15 درصد نیز خواستار تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اجرای احکام شده‌اند.

گفتنی است، تمامی درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان هرمزگانی توسط حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مورد رسیدگی قرار گرفت و دستورات لازم در ارتباط با آنها صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه یکی از دیدار‌های مردمی خود خاطر نشان کرد: ارتباط مردم با مسئولین در تصمیم‌سازی‌های کاربردی به منظور رفع مشکلات اجتماعی اثر بخش بوده و نقش بسزایی در ارتقاء رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی به عنوان گرانمایه‌ترین سرمایه دستگاه قضایی خواهد داشت.

شایان ذکر است: متقاضیان دیدار مردمی با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، از نقاط مختلف کشور و استان هرمزگان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با دفتر کل دادگستری استان هرمزگان به شماره تلفن: 07633317860 و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی دادگستری کل استان هرمزگان به نشانی: www.dadhor.ir نسبت به ثبت نام اقدام کند.

دیدار با بیش از یک هزار نفر از مراجعه‌کنندگان توسط مسئولان قضایی استان هرمزگان در سال 97
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار