سیزده بدر دریایی را امسال تجربه کنید؛
از کرانه‌های شرقی گرفته تا نوار ساحلی غرب هرمزگان بنادر بسیاری با پیشینه دیرینه تاریخی دور و دراز وجود دارد که هر کدام از آن ها در زمینه‌های خاص صیادی، تجاری گردشگری نام آور بوده‌اند.
کد خبر: ۷۳۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴ 02 April 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، بندرتبن در زمره همین بنادر است که در غربی‌ترین منطقه ساحلی هرمزگان واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین بنادر صیادی کشور محسوب می‌شود.

تبن در زبان محلی به معنی کاه است و دلیل این نام گذاری بدان جهت است که ساکنان این منطقه در گذشته به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاه صادر می‌کردند.
این بندر کوچک به دلیل همجواری با روستایی تاریخی به همین نام، شهره دارد و مردمانش به واسطه فاصله حداقلی 200 متری از دریا به شغل صیادی و ماهیگیری فعالیت دارند و همچنین ارتفاع آن از سطح دریا، 5 متر است.
فعالیت صیادان در محیط بکر و چشم انداز طبیعی تبن به جذابیت و زیبایی این روستا افزوده است. همچنین به دلیل حفظ زیست بوم دریا می‌توان در این منطقه ساحلی، گونه‌های مختلف دریایی نظیر مرجانها، ماهی‌های زینتی و لاک پشت‌های سبز را در ساحل بندر مشاهده کرد.
سواحل آفتابی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، هوای معتدل، تپه‌های شنی و ترکیب پدیده‌های طبیعی دریا، دشت و کوه باعث شده است تا این منطقه به‌عنوان یکی از مناطق جذاب برای طبیعت گردان در تمام فصول سال به ویژه ایام تعطیلات نوروزی شناخته شود و روز 13 فروردین (روز طبیعت) نیز میزبان خیل عظیمی از گردشگران باشد.
فاصله بندر تبن تا شهر پارسیان 45 کیلومتر، تا شیراز 397 کیلومتر، تا بندر عباس 435 کیلومتر و تا بندرلنگه 235 کیلومتر است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار