جستجو نجات دریایی؛
به علت فاقد موتور بودن این قایق تفریحی و عدم امکان کنترل آن، سرنشینان این شناور که مهارت لازم برای دریانوردی نیز نداشته‌اند، درخواست کمک فوری (اضطرار) می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸ 02 April 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان سه سرنشین قایق تفریحی در پارسیان خبر داد و در اینباره اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از نیروهای مردمی در روستای ساحلی مغدان شهرستان پارسیان و دریابانی شهرستان بندرلنگه، یک فروند قایق تفریحی بادی با سه نفر سرنشین و در شرایط نامساعد جوی به دریا می روند.

وی ادامه داد: به علت فاقد موتور بودن این قایق تفریحی و عدم امکان کنترل آن، سرنشینان این شناور که مهارت لازم برای دریانوردی نیز نداشته‌اند، درخواست کمک فوری (اضطرار) می‌کنند.
وی اضافه کرد: مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان(MRCC) پس از دریافت پیام اضطرار، نسبت به اعزام همیاران ناجی به موقعیت سانحه از جزیره لاوان، بندر مقام و پارسیان اقدام می‌کند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: شناور ناجی 19 از بندرگاه کیش و دو فروند شناور از شرکت نفت فلات قاره جزیره لاوان نیز روانه موقعیت قایق مضطر می‌شوند.
مکی زاده بیان کرد: شناورهای شرکت نفت فلات قاره بر اساس فراخوان مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان و در راستای تفاهم نامه‌های همکاری ملی و بین‌المللی برگرفته از کنوانسیون نجات جان افراد مضطر در دریا، در این عملیات حضور یافتند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی در منطقه، عملیات نجات با سختی و پیچیدگی خاصی پیش رفت اما خوشبختانه با موفقیت به سرانجام رسید.
این معاون دریایی اظهار کرد: با هماهنگی ها و تلاش های صورت گرفته، سه نفر سرنشین قایق تفریحی توسط همیاران ناجی، از خطر مرگ حتمی و غرق شدن در آب‌های خلیج‌فارس نجات یافته و در صحت و سلامتی کامل به ساحل رسیدند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار