کد خبر: ۷۳۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 07 April 2019

به گزارش تابناک از تهران ، رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پیش بینی می‌شود خسارت وارد شده به مناطق سیل زده ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد، گفت: دست ما در اعتبارات بودجه ۹۸ برای جبران این خسارت ها باز نیست و باید به سراغ صندوق توسعه ملی برویم و راهکار کمک به مردم در این شرایط، استفاده از صندوق توسعه ملی است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا اظهار کرد: امروز عصر با دستگاه های مرتبط با حادثه سیل جلسه‌ای خواهیم داشت و سازمان هواشناسی توضیح خواهد داد که آیا پیش بینی لازم را انجام داده بود یا نه؟ یا مدیریت بحران از قبل چه پیش بینی هایی کرده بود؟ مدیریت سدها چه اقداماتی انجام داده بودند و در کل جمع بندی از عملکرد نهادهای مختلف خواهیم داشت.

او در ادامه افزود: فردا هم وزیر نیرو در کمیسیون حاضر خواهند شد و شب هم عازم استان لرستان و خوزستان هستیم تا گزارش میدانی آماده کنیم و از هفته آینده هم در هر استان جداگانه جلسه می‌گذاریم و عملکرد استان ها را بررسی می کنیم.

رییس کمیسیون عمران در خصوص میزات خسارات وارد شده به مناطق سیل زده گفت: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت ها انجام نشده است ولی یپش بینی می شود بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد؛ لذا باید خسارت وارده شده به منازل ، زمین های کشاورزی، وسایل نقلیه، لوازم خانگی و احشام مردم پرداخت شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما مساله مهم این است که دست ما در اعتبارات بودجه ۹۸ برای جبران این خسارت ها باز نیست و باید به سراغ صندوق توسعه ملی برویم و راهکار کمک به مردم در این شرایط، استفاده از صندوق توسعه ملی است.

رضایی بیان کرد: مهمترین نقش را در این سیل وزارت نیرو برعهده داشت که به نظر من به وظیفه خود خوب عمل نکرد. چراکه حریم روخانه‌ها و لایروبی و بهداشت سدها کار وزارت نیرو بود که عملکرد خوبی نداشت. وزارت راه و شهرسازی هم در ساخت پل ها و جاده ها و فرودگاه ضعیف بود.

او در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران توزیع مناسبی نداشت، مدلی برای خدمت‌رسانی به مردم وجود نداشت، دستپاچگی و بی انضباطی و تصمیمات سر صحنه حاکم بود و هماهنگی لازم بین دستگاه ها حاکم نبود. ما آمادگی لازم برای این شرایط را نداشتیم و پیش بینی لازم را نکرده بودیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار