معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به هجوم آفت ملخ از کشورهای آفریقایی، گفت: این موج در خوزستان شدید نیست.
کد خبر: ۷۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 16 April 2019

محمد قاسمی نژاد معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در رابطه هجوم آفت ملخ به خوزستان اظهار کرد: زمانی‌که موج اول ملخ وارد شهرهای بهبهان و هندیجان شد بلافاصله با سمپاش یو اِل دی، هواپیما، پهباد و در مجموع با حدود 110 سمپاش با آفت ملخ مبارزه شد.

وی افزود: ملخ در موج اول هجوم به استان در مرحله تخم‌گذاری بود که از حدود 10 روز گذشته پوره آنها در حال بیرون آمدن هستند و در حال انجام عملیات سمپاشی هستیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ورود موج دوم آفت ملخ از کشورهای آفریقایی و سودان گفت: این موج در خوزستان پر رنگ نبود اما در استان هرمزگان شدیدتر بود.

قاسمی نژاد با تاکید عملیات مستمر سمپاشی در خوزستان در مبارزه با آفت ملخ عنوان کرد: اکنون 123 گروه پایش ملخ در استان به و 17 گروه مبارزه با ملخ دارند به صورت مرتب عملیات سمپاشی را انجام می‌دهند که تا کنون حدود 6هزارو 500 هکتار بر علیه ملخ سمپاشی و حدود 400 هزار هکتار تا کنون پایش شده است.

وی بیان کرد: مقابله با آفت ملخ مربوط به شهرهای هندیجان، ماهشهر و بهبهان است اما عملیات پایش در کل استان انجام شد.

قاسمی‌نژاد گفت: در موج اول ورود آفت ملخ به خوزستان خسارتی به اراضی کشاورزی وارد نشد اما در موج اول ملخ در فاز تخم گذاری بود و زمانیکه ملخ در فاز تخم گذاری باشد از گیاه تغذیه نمی کند که به آن آسیب برساند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود موج دوم ورود ملخ به استان در روزهای آینده استان با تراکم بیشتری استان را تحت تاثیر خود قرار دهد که برای این منظور آمادگی‌های لازم توسط گروه‌های پایش و دیده‌بان برای مبارزه با این آفت صورت گرفته است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار