عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:به نظر من بانک مسکن شیوه علمی و درستی را برای حمایت از بخش مسکن و همچنین شیوه درستی برای ارائه تسهیلات را اجرایی نمی کند و امروز وام مسکن به تمام متقضایان بدون بررسی توان مالی افراد ارائه می شود.
کد خبر: ۷۳۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 19 April 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مخالفت بانک مرکزی با افزایش تسهیلات مسکن، گفت: قطعا در بحث خرید مسکن باید به خانه اولی ها، زوج های جوان و اقشار متوسط و ضعیف جامعه توجه جدی شود، یکی از راه کارها برای تقویت قدرت مالی این اقشار جهت خرید مسکن، بهره مندی از تسهیلات است.


میزان وام مسکن متناسب با درآمد بخش عمده ای از متقاضیان نیست

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته قابل توجه در بحث افزایش تسهیلات مسکن این است که میزان و سطح وام مسکن متناسب با درآمد بخش عمده ای از متقاضیان نیست، یعنی زمانی که قیمت پایه حقوق یک کارگر حدود 20 میلیون تومان است، چگونه این فرد می خواهد اقساط چند میلیونی تسهیلات را پرداخت کند.

بخشی عمده ای از اقساط وام ها به بانک مسکن بر نمی‌گردد

عدم تناسب میزان تسهیلات مسکن با قدرت مالی متقاضیان موجب شده که در شرایط کنونی بخشی عمده ای از اقساط وام ها به بانک مسکن برنگردد، زیرا عملا افراد توان پرداخت اقساط را نخواهند داشت
وی افزود: عدم تناسب میزان تسهیلات مسکن با قدرت مالی متقاضیان موجب شده که در شرایط کنونی بخشی عمده ای از اقساط وام ها به بانک مسکن برنگردد، زیرا عملا افراد توان پرداخت اقساط را نخواهند داشت.

بانک مسکن شیوه علمی و درستی برای حمایت از بخش مسکن ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من بانک مسکن شیوه علمی و درستی را برای حمایت از بخش مسکن و همچنین شیوه درستی برای ارائه تسهیلات را اجرایی نمی کند و امروز وام مسکن به تمام متقضایان بدون بررسی توان مالی افراد ارائه می شود.

راه کارهای رونق گرفتن بازار مسکن چیست؟

افضلی گفت: افزایش وام مسکن یکی از راه کارها برای رونق گرفتن بازار مسکن است، اما موضوعات دیگر مانند متناسب کردن عرضه و تقاضا، عوامل تأثیرگذار در قیمت، استفاده از تکنولوژی و مصالح ساختمانی نوین و اصلاح مدیریت بانک ها در حوزه مسکن از دیگر راه کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

افزایش تسهیلات در بازار مسکن تحول ایجاد نمی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من افزایش تسهیلات مسکن در این بازار نمی تواند تحول ایجاد کند، از این رو تغییر شرایط و نحوه مدیریت و سیاست گذاری بانک مرکزی در اولویت اصلی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار