گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) مدعی شد که نخستین حمله خود در جمهوری دموکراتیک کنگو را انجام داده است. در این حمله دو سرباز کنگویی و یک غیرنظامی در تبادل آتش کشته شدند.
کد خبر: ۷۳۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸ 23 April 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، این گروه تروریستی در وب‌سایت «اعماق» اعلام کرد که سربازان کنگویی را در حمله‌ای به منطقه کامانگو در نزدیکی مرز جمهوری دموکراتیک کنگو با اوگاندا کشته است. این حمله در روز سه‌شنبه در شهر بوواتا در نزدیکی شهر بنی رخ داد.

این شهر و حومه‌های اطراف آن علاوه بر اینکه به‌طور مرتب شاهد خشونت‌های شبه‌نظامیان است، ویروس کشنده ابولا هم در آن محدوده شیوع پیدا کرده است.
در همین حال خبرگزاری رویترز تأکید کرده است که به طور مستقل ادعای داعش در حمله به کنگو را نمی‌تواند تایید کند؛ چرا که در آن محدوده که در شرق کنگو واقع شده است، بیش ده گروه مختلف شبه‌نظامی و جنایی حضور دارند و عملیات‌هایی را به طور مرتب انجام می‌دهند.
مقام‌های کنگو نیرو‌های دموکراتیک متحد را که که ارتباط‌هایی با داعش دارد، متهم کرده‌اند که در دو سال گذشته در شرق کشور، قتل عام‌هایی را انجام داده‌اند، اما شواهدی مبنی بر اینکه کار این گروه است ارائه نشده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار