وزارت نیرو بصورت بنیادی در برنامه‌ریزی برای منابع آب استان هرمزگان نقش منفی داشته و دارد، به واقع زمانی می‌توان بحران آب را در این استان جنوبی مهار نمود که نقش منفی وزارت نیرو مهار گردد. تا زمانیکه وزارت نیرو به نقش منفی خود آگاه نگردد هیچ‌گونه تحول مثبتی برای تأمین آب استان اتفاق نخواهد افتاد. وزارت نیرو هم زمانی نقش منفی و مخرب واحدهای اجرایی خود در استان را درک خواهد کرد، که استاندار هرمزگان وزارت نیرو را در استان ارزیابی و مقتدرانه به وزیر نیرو منعکس نماید. مطمئن باشید که تمامی آمار و ارقام ارائه شده از طرف شرکت سهامی آب منطقه‌ای که بر اساس آنها وزارت نیرو برای آب استان برنامه‌ریزی می‌نماید کذبه و همانطوریکه تاکنون اثرات سوء مخرب داشته، باز هم تداوم می‌یابد.
کد خبر: ۷۳۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 25 April 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، استعدادها و توان آبی استان را تنها با چشم دل متخصصین متعهد تأمین آب می‌توان ارزیابی و پتانسیل‌های آبی را کشف و برای به راه افتادن چرخ زندگی خانوادگی و اجتماعی هماهنگ نمود بررسی‌های صحرایی از جمیع حوزه‌ها و زیر حوزه‌های آبریز استان نشان می‌دهد. که هیچگونه مدیریتی و یا مطالعات جامعی بر امورات اجرایی جسته و گریخته حاکم نبوده است. در جایی طرح آبخیزداری به جای سد خاکی، در جایی سد خاکی به جای طرح آبخیزداری، نقش وزارت‌نیرو بعنوان متولی آب استان در سراسر استان منفی و فاقد آینده‌نگری و برنامه جامع مهندسی برای بهره‌برداری صحیح از اعتبارات تخصیصی به استان می‌باشد. شکی نیست که اگر اعتبارات هزینه شده این وزارتخانه را در استان هرمزگان متناسب با طرح‌های اجرایی که داشته محک بزنیم، خواهیم دید که همۀ شئونات کارشناسی و مهندسی را برای مطالعه درست و پس از آن اجرا را به طنز کشیده است.

وزارت نیرو بصورت بنیادی در برنامه‌ریزی برای منابع آب استان هرمزگان نقش منفی داشته و دارد، به واقع زمانی می‌توان بحران آب را در این استان جنوبی مهار نمود که نقش منفی وزارت نیرو مهار گردد. تا زمانیکه وزارت نیرو به نقش منفی خود آگاه نگردد هیچ‌گونه تحول مثبتی برای تأمین آب استان اتفاق نخواهد افتاد. وزارت نیرو هم زمانی نقش منفی و مخرب واحدهای اجرایی خود در استان را درک خواهد کرد که استاندار هرمزگان، وزارت نیرو را در استان ارزیابی و مقتدرانه به وزیر نیرو منعکس نماید. مطمئن باشید که تمامی آمار و ارقام ارائه شده از طرف شرکت سهامی آب منطقه‌ای که بر اساس آنها وزارت نیرو برای آب استان برنامه‌ریزی می‌نماید کذبه و همانطوریکه تاکنون اثرات سوء مخرب داشته، باز هم تداوم می‌یابد.
ارزیابی مدیران استان را نمی‌توان با گفته‌هایشان بر روی فرم‌های از پیش منظم شده در دفترکارها محک زده و نمره داد ارزیابی مدیران را بایستی در محل اجرای طرح‌ها و بر اساس نظرات صحیح معتمدان و بهره‌برداران از طرح‌ها جمع‌بندی و نمره‌گذاری گردد.
استان هرمزگان از آنجایی که به گورستان طرح‌های آب و خاک تخریب شده و یا از مدار خارج گشته تغییر شکل یافته بشدت نیازمند شرکت مهندسی مشاور معتبری بدون وابستگی سیاسی و جناحی تمامی طرح‌های آب و خاک اعم از سدسازی، آبخیزداری، سیستم‌های آبیاری تحت فشار، انتقال آب، قنوات، بندهای انحرافی، سیل بندها، پخش سیلاب‌ها را دقیقاً ارزیابی و بررسی نماید، بدون تعاون طرح‌هایی که بشدت مسئله‌دار هستند، تخریب و سایر طرح‌ها اگر قابلیت اصلاح دارند برای اصلاح آنها اقدام گردد.
راهکارهای نوین و مدرن برای احیاء و مرمت قنوات در سراسر استان با جدیت به مورد اجرا گذاشته شود.
ریشه سیاست و سیاست‌بازی در امور آب و خاک و یا تأمین آب استان تا خشکانده نشود، همینطور در دهه‌های گذشته اعتبارات هزینه شده فاقد نتیجه و اثر بخشی خود بوده‌اند، باز هم ادامه خواهد یافت.
همۀ تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که استان هرمزگان در خصوص داشتن مدیران کارآمد و مؤثر و برنامه‌ریز کمبودی ندارد طبیعی است که با بکار گرفتن این قبیل مدیران لایق همتی می‌تواند ، در عصر استانداری خود تحولی ماندگار در خصوص مسائل تأمین آب نهادینه و بعنوان یادگاری، ماندگار بر جای گذارد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار