رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری ویژه هفته سلامت:
کد خبر: ۷۳۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 23 April 2019

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد گفت: همزمان با آغاز هفته سلامت در جهت ارتقاء سطح سلامت مردم استان ۱۱۵ پروژه بهداشتی درمانی اعم از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت و تعدادی محل زیست پزشک و کادر بهداشتی درمانی در ساسر استان هرمزگان افتتاح خواهد شد.

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر حسین فرشیدی با اشاره به شعار هفته سلامت (مراقبتهای اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش  همگانی سلامت) گفت: طرح غربالگری سلامت با هدف شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون که با حضور کارشناسان بهداشتی در محل برگزاری نماز جمعه بندرعباس و انجام غربالگری نمازگزاران آغاز خواهد شد و پس از هفته سلامت این طرح تا تحت پوشش قرار دادن حداکثر جمعیت استان ادامه خواهد یافت.
وی ابراز کرد: از دیگر برنامه‌های هفته سلامت برگزاری مراسم صبحانه سالم در مدارس حاشیه شهر بندرعباس، پیاده روی خانواده ویژه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بازدید و عیادت از سالمندان سرای سالمندان لقمان حکیم و راه‌اندازی ایستگاه سلامت در بلوار ساحلی بندرعباس می باشد؛ که خانواده‌های می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه سلامت مشاوره‌های لازم در خصوص بیماری‌های غیرواگیر و خدمات تشخیصی و غربالگری به ویژه تست فشارخون دریافت کنند.
دکتر فرشیدی بیان داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر در نظر داریم اساس کار را بر رصد همه افراد جامعه بگذاریم، لذا همه ما باید از نظر سلامتی رصد شویم. غربالگری فشارخون از برنامه‌هایی است که تصمیم داریم در سال جاری عملی کنیم و درصدد هستیم برای تحقق این امر از طریق مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت کار غربالگری جمعیت استان را آغاز کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار خود در زمان تصدی دکتر داودی تلاش برای افزایش تخت‌های بیمارستانی در قالب ساخت 5 بیمارستان بود که این مسیر باید ادامه یابد و انشاالله تا چند سال آینده شاهد راه‌اندازی یک هزار و 900 تخت جدید در استان خواهیم بود.
وی با اشاره به لزوم دسترسی عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، عنوان کرد: بیماران بشاگرد و کوشکنار هم بیمار ما هستند، باید با گسترش خدمات بهداشت و درمان در سراسر استان شاخص‌های سلامت در حوزه بهداشت و درمان را ارتقاء دهیم جامعه ما نیاز به لبخند دارد و باید از بیماری ها و تنش به دور باشد.
فرشیدی خاطر نشان کرد: پوشش همگانی سلامت در واقع شعار حکیمانه ای است؛ چرا که هنوز نیمی از مردم دنیا دسترسی به بهداشت و درمان ندارند، باید سیستمی وجود داشته باشد که مردم در هرجایی بتوانند مراجعه کنند، 591 خانه بهداشت، 300 واحد خدمات سلامت و پایگاه‌های مختلف در استان مشغول به ارائه خدمت می باشد؛ اما مردم باید بدانند که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.


انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار