سیاسیون غیرمتقی منتظر تماشاچی ها هستند که بر دوش آنها سوار شوند. مانند ۱۰ سال قبل در فتنه ۸۸ همان کسانی که علی الظاهر از سیاست دوی می جستند و کاری به حکومت نداشتند، وارد بازی شدند، رنگ پذیرفتند و ملعبه شدند!
کد خبر: ۷۳۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 26 April 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از بسیج رسانه، طی مصاحبه جواد بیژنی فعال سیاسی این سوال مطرح شد که چرا به دانش و مهارت سیاسی نیازمندیم؟وی در پاسخ گفت: مسائل سیاسی، مسائلی سلیقه ای نیستند که کسی بگوید مرا با او کاری نیست، ما لاجرم با مسائل سیاسی سروکار داریم. اتفاقأ در جهان واقع بیشترین بهره کشی حاکمان سیاسی از کسانی است که از ظاهرأ سیاست دوری می جویند.

بیژنی در ادامه افزود: اینان مورد طعمه سیاسیون قرار می گیرند، به دلیل اینکه قدرت تشخیص ندارند، و با جریان امواج سیاسی به این سو و آن سو می روند.

در ادامه تشریح نمود: سیاسیون غیرمتقی منتظر تماشاچی ها هستند که بر دوش آنها سوار شوند. مانند ۱۰ سال قبل در فتنه ۸۸ همان کسانی که علی الظاهر از سیاست دوی می جستند و کاری به حکومت نداشتند، وارد بازی شدند، رنگ پذیرفتند و ملعبه شدند!

این فعال سیاسی هرمزگان در بخش دوم پاسخ خود گفت: یکی از پایه های اساسی اسلام مسائل سیاسی است، بسیاری از آیات قران سیاسی است. اگر کسی بگوید من سیاسی نیستم، معنی اش این است که به بخش های مهمی از آموزه های اسلام بی اعتنا هستم. بگذریم که امروزه در مساجد ما کمتر مسائل سیاسی گفته می شود، که خود آسیب بزرگی است.

سومین پاسخ بیژنی این گونه بود؛ بچه های دانشجو و بسیجی که به تعبیر شهید بهشتیی دانشجو موذن جامعه است و به تعبیر حضرت آقا بسیج بدنه فعال ملت است، باید مهارت و دانش سیاسی را داشته باشند. مگر دانشجوی بسیجی غیر سیاسی متصور است؟ بسیج مدافع انقلاب اسلامی است، از سویی دیگر یکی از مهمترین تهدیدات انقلاب از جنس سیاسی است، چگونه بسیج می تواند سیاسی نباشد؟

همچنین وی توصیه کرد: یکی از عمده ترین چیز هایی که مسئولین نیاز دارند دانش و مهارت های سیاسی است، به جرأت می توان گفت بسیاری از کسانی که در سطوح بالای مدیریتی قرار می گیرند، دانش سیاسی ندارند! تحلیل درستی از مسائل سیاسی جهان، دنیای اسلام و حتی مسائل داخلی ندارند. مثلأ از یک سو لباس مقدس سپاه را می پوشند و از یک سو fATF را تایید می کنند.

این نشان می دهد؛ که در خوشبیانه ترین حالت، برخی ها در مهمترین مرکز تصمیم گیری کشور دانش سیاسی لازم را ندارند، شناختی از جبهه بندی های سیاسی دنیا ندارند، نگاه کم عمقی به جبهه رقبا و دشمنان انقلاب اسلامی دارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر می خواهید مطالبه گر باشید باید دانش و مهارت سیاسی را یاد گرفته باشید. دانشجویان بسیجی باید پرچمدار مطالبات مردم باشند،آیا حرف مردم را می دانیم؟آیا مسائل مردم را پیگیری می کنیم؟ براساس چه مبنا و اسنادی باید حقوق ملت را پیگیری کرد؟ باید دانش لازم را کسب کرد که ورطه افراط و تفریط نیفتیم.

بیژنی در پایان گفت: یک فرد سیاسی در انقلاب اسلامی کسی است که پیرامون خود را بشناسد، پیرامون شامل جبهه حق و باطل است ، گفتمان انقلاب اسلامی را بشناسد، گفتمان رقیب  را بشناسد ، دشمن شناسی عمیقی داشته باشد ، در عین اینکه نظر همه را می شنود، اما از عینک احزاب و گروه‌ها مسائل سیاسی را قضاوت نکنند، بازیچه دست سیاسیون قرار نگیرید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار