کمیته "خبرنگاران خانه مطبوعات آذربایجان غربی" با هدف ساماندهی خبرنگاران در راستای کمک به ارتقای کمی و کیفی رسانه‌ها فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۷۴۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 08 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی نخستین جلسه کمیته "خبرنگاران خانه مطبوعات استان" برگزار شد و براساس اولین مصوبه این کمیته، خبرنگاران آذربایجان غربی باید نسبت به تشکیل پرونده خبرنگاری اقدام کنند.

در این جلسه آیین نامه کمیته "خبرنگاران خانه مطبوعات آذربایجان غربی" به تصویب رسید.

 ارائه هرگونه تسهیلات و خدمات به خبرنگاران استان منوط به عضویت آن‌ها درکمیته خبرنگاران خانه مطبوعات است.

در این آیین نامه آمده است:

خانه مطبوعات آذربایجان غربی در نظر دارد در راستای ساماندهی جامعه خبری در سطح استان با همت شما عزیزان گام بردارد؛ لذا از ابتدای سال ۹۸ هرگونه حمایت این مجموعه براساس این آئین نامه خواهد بود؛ این آئین نامه براساس بند‌های مصرح تعریف شده در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساسنامه خانه مطبوعات کشوری تهیه و تنظیم شده و فعالیت کمیته خبرنگاران خانه مطبوعات براین منوال خواهد بود.

کلیه خبرنگاران استان ملزم به تشکیل پرونده خبرنگاری خانه مطبوعات استان می‌باشند؛ لذا با در دست داشتن مدارک ثبت عضویت در خانه مطبوعات اعم از کپی کارت ملی، کپی شناسنامه، کپی آخرین مدرک تحصیلی، عکس ۴*۳ به تعداد ۲ قطعه، کپی مدارک طی شده، پوشهً روغنی به دبیرخانه، خانه مطبوعات استان مراجعه کنند.

تعریف خبرنگار: خبرنگار کسی است که شغل اصلی و مستمر او، فعالیت فکری و محتوایی در زمینه تهیه، تنظیم و به منظور انتشار اخبار و وقایع جاری، تحلیل و تفسیر آن‌ها در رسانه‌ها اعم از چاپی یا الکترونیک است که در این دستورالعمل به اختصار (رسانه) نامیده می‌شود و امرار معاش او از طریق حرفه خبر و خبرنگار است و بیمه خبرنگاری دارد.

تبصره ۱: لازم به ذکر است خبرنگارانی که فاقد بیمه خبرنگاری می‌باشد جهت استفاده از مزایای خانه مطبوعات باید به تایید مدیر مسئول رسانه مورد نظر و نمایندگی و سرپرستان روزنامه و خبرگزاری‌ها برسد.

تبصره ۲: افرادی که فعالیت آن‌ها تحت عنوان خبرنگار آزاد بوده و وابسته به هیچ رسانه‌ای نیستند و امرار معاش آن‌ها از طریق حق التحریر خبر می‌باشد شامل می‌شود.

شرایط خبرنگار:

- شغل اصلی و مستمر خبرنگاری و امرار معاش او از طریق خبر باشد.

-بر اساس بند مصرح در اساسنامه خانه مطبوعات کشور ماهیانه به صورت مستمر ۳ خبر منتشره در رسانه مجوزدار موردنظر به دبیرخانه، خانه مطبوعات استان ارسال دارد.

-شخص حاضر و خبرنگار دارای بیمه خبرنگاری و رسانه‌ای باشد و در صورت نداشتن بیمه خبرنگاری توسط مدیر مسئول تأیید شود.

-داشتن حداقل مدرک تحصیلی کاردانی و یا برای هر دوره مدرک تحصیلی ۷ سال سابقه

-حضور مستمر در جلسات خانه مطبوعات

-ارائه گواهی دوره‌های مقدماتی و تکمیلی روزنامه نگاری از مرکز مطالعات رسانه

-مراحل تأیید آثار ارسالی و فرآیند فعالیت خبری افراد توسط کمیته خبرنگاران خانه مطبوعات استان انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار