معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت:پروردگار در ماه رمضان تکلیفی فراتر از روزه برای بندگان در نظر گرفته و تنها هدف نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه هدف از روزه داری کسب مدارج بالاتر از مرتبه انسانی است.
کد خبر: ۷۴۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 09 May 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حشمت رستمی افزود: اگرچه خداوند در ماه رمضان بر بنده ها روزه را واجب کرده ولی عبادت در ماه میهمانی خدا فراتر از روزه داری است.

وی ادامه داد: خداوند ماه رمضان را برای عبادت و روزه داری و فرصتی برای جبران گناهان قرار داده و هیچگاه به دنبال عذاب بندگان نیست.

این کارشناس مسائل دینی با ذکر اینکه هدف خدا رساندن نعمت به انسان و رساندن وی به جایگاهی است که سعادت دنیا و آخرت نصیب او می شود، افزود: خداوند بسیار با انسان ها مهربان بوده و ماه رمضان فرصتی ایده آل برای کسب مغفرت است.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه همه مسلمانان باید از لحظه های ماه رمضان به عنوان رحمت و برکت استفاده کنند، یادآور شد: رمضان مانند رودی جاری است که هرچه بتوانیم باید از آن استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: پروردگار در ماه رمضان تکلیفی فراتر از روزه برای بندگان در نظر گرفته و تنها هدف نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه هدف از روزه داری کسب مدارج بالاتر از مرتبه انسانی است.

وی اضافه کرد: تشنگی و گرسنگی ماه رمضان پلی است برای رسیدن به یک معنای بالاتر که شامل اموری نظیر دستگیری از نیازمندان و کمک به دیگران است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: اطعام به نیازمندان نیز یکی از کارهای خیری است که در این ماه سفارش شده و اهمیت آن در قرآن به عنوان کفاره روزه نیز آمده است.

رستمی با ذکر اینکه انفاق تنها به معنای حمایت اقتصادی نیست، افزود: ارایه خدمات مشاوره، ویزیت رایگان و خدمت کردن به مردم همگی انواع انفاق هستند که مردم می توانند در این ماه انجام دهند.

به گفته وی، انجام این امور می تواند ثمر زیادی داشته و ما را در طی کردن پله های ترقی معنوی هدایت کنند، همه افراد می توانند تمام سال را با کمک و یاری رساندن به دیگران که در قرآن کریم تاکید فراوانی به آن شده روزه دار باشند.

به عقیده حجت الاسلام رستمی، اگرچه نخوردن و نیاشامیدن و روزه داری در این ماه واجب است اما مهم تر از آن مسئولیت اجتماعی و احساسی است که ما در مقابل یکدیگر داریم.

وی گفت: امروز جامعه ما گرفتار خشونت کلامی، رفتاری و مشکلات اقتصادی شده و همه باید دست به دست هم داده که میزان تاب آوری و استقامت مردم در برابر فشارهای جامعه کم و شکنندگی مردم بیشتر شود.

وی اظهار کرد: با ارایه آموزش های صحیح و مددکاری مناسب می توان در این زمینه به مردم کمک کرده و بیشتر از اینکه فکر کنیم لحظه افطار چه چیزی بخوریم به همنوعان خود فکر کنیم که به دستگیری، توجه و محبت نیاز دارند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار