مزایده فروش و واگذاری املاک بصورت اجاره‌ای سازمان منطقه آزاد کیش عامل اصلی افزایش قیمتها و انواع گرانی‌ها در جزیره کیش است.
کد خبر: ۷۴۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 15 May 2019

تابناک هرمزگان، فریدون پری‌نژاد؛ سیاست جدید جذب 2000 هزار میلیارد تومانی با قیمتهای نجومی فروش املاک سازمان/ افزایش افسار گسیخته قیمت آپارتمان و گرانی‌های کمرشکن بر روی دوش مردم...

اعمال نفوذهای سلیقه‌ای آفت جزیره کیش است

بی‌تردید طی دو سال گذشته تا به امروز با آمد و رفتهای مسئولان دولتی از پایتخت به جزیره کیش و بلعکس رفته؛ رفته نشانه‌های شمارش معکوس برای افزایش انواع قیمتها و گرانی‌ها؛ برکناری بعضی کارکنان و دست رد به سینه افراد آگاه و دلسوز کیش هیچگاه از نگاه هوشمندانه و تیزبینانه ساکنان قدیمی و فعالان اقتصادی جزیره دور نمانده است.

ماموریت دو تیم نخست تیم یکساله محمد ابراهیم انصاری‌لاری و غلامحسین مظفری که هنوز مدت زمان مأموریت ایشان مشخص هم نیست اگرچه سلیقه‌ای و از همان دست ترفندهایی از نوع قوانین من درآوردی انتصابات همیشگی است که در سال‌های گذشته خیلی کمرنگ‌تر بود اما با ورود این 2 تیم جدید مدیریتی بسیار پررنگتر و حتی شفافتر شده است! آنهم بدون اینکه حتی یک روز درباره کار و زندگی بیش از 70 درصد از جمعیت ساکن جزیره کیش فکر کنند.

راه و روش در چارچوب قوانین مزایده‌های دولتی در کیش همیشه همراه با مسائل چالش برانگیز و حاشیه بوده است که با "مهر و امضا" مثلا" مصوبات قانونی حق و حقوق شهروندانی را که حدود 35 سال پیش تا به امروز جزیره کیش را برای کار و زندگی انتخاب کردند زیر پا گذاشته و حاصل آن نیز طی همین سالجاری با افزایش سرسام‌آور فروش و اجاره زمینهای کیش؛ املاک و مستغلات دولتی عینا" مشاهده می‌شود.

امروز باید باور کنیم و بپذیریم که منطقه آزاد کیش دستخوش یکسری اعمال نفوذهای سلیقه‌ای و شخصی مسئولان پایتخت‌نشین شده و در واقع از اهداف بسیار مهم و ارزشمندش نه تنها فاصله زیادی گرفته است بلکه به بیراهه رفته و همچنان... می رود و این یک واقعیت انکار ناپذیری است که طبعا" مرفهین بی‌درد این جزیره زیبا و دوست داشتنی را زیادتر؛ پولدارها را ثروتمندتر و اکثریت اقشار مختلف جزیره را با مسائل و مشکلات زیادی روبرو کرده است.

که در آخر نیز گرفتار تنگناه‌ها و آسیب‌های گوناگون فرهنگی واجتماعی و اقتصادی می‌کند و با کوله‌باری سنگین فقط مقدمات کوچ آنها به سرزمین اصلی مهیا می‌شود.

مدتی است که حال و روز جزیره کیش خوب نیست مردم این جزیره گلایه‌ها و اعتراضات خود را از مسائل ومشکلات گرانی کمرشکن و سرسام‌آور مایحتاج روزانه؛ اجاره مسکن؛ غرفه‌ها؛ آب و برق؛ معضلات فرهنگی و اجتماعی گرانی بلیط هواپیما درمان؛ اشتغال؛ اعتیاد در بین نوجوانان دختر و پسر با یکدیگر در میان می‌گذارند.
طی سالهای اخیر افزایش فقر و محرومیت در بخش کارگری و بومی نشین؛ آمار پرونده‌های کلاهبرداری؛ حقوقی؛ تخلفات در بازار مسکن؛ اختلافات منجر به طلاق در دادگستری کیش بخاطر بیکاری و گرانی به معضلات عمومی جامعه کوچک جزیره افزوده شده است.

نابسامانی در تشکیلات مدیریتی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی؛ اقتصادی و سرمایه‌گذاری؛ حمل و نقل؛ گمرک؛ بندر و فرودگاه؛ شهرسازی؛ روابط عمومی؛ گردشگری سازمان از یک سو از سوی دیگر بورس بازی‌ها و دوست‌بازی؛ حضور افراد توصیه شده از پایتخت تحت عنوانهای مشاور و کارشناس نشان از ضعف و ناتوانی اداره امور جاری جزیره کیش است.

تشکل مدنی غرق در منافع شخصی خود کوچک‌ترین قدمی برای رفع حتی یک معضل کوچک در جزیره کیش بر
نمی‌دارند.

می‌توان اذعان کرد: کیش وارد دوران سخت و دشواری شده است که بخش خصوصی را هم ناتوان و ضعیف کرده است.

جادارد مسئولان مرتبط در جزیره کیش و پایتخت با اندیشه و تدابیر سازنده شرایط منطقی‌تری را برای جذب این درآمد 2000 میلیارد تومانی دولت که قرار است فقط ظرف یک‌سال به صندوق سازمان ریخته شود در پیش بگیرند تا بیش از 70 درصد از ساکنان و فعالان اقتصادی این جزیره دچار یاس و ناامیدی؛ اجحاف و آسیب ناخواسته نشوند و مهمتر از دغدغه‌ها برای آینده فرزندان آنها نیز کاسته شود.
انتهای پیام/*

برچسب ها: منطقه آزاد ، املاک ، کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار