سرپرست کمیته آموزش الکترونیکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به تولید محتوای مجازی برخی دروس در این دانشکده، گفت: تا پایان سال جاری 20 درصد دروس تئوری که قابلیت مجازی‌سازی دارند را مجازی می‌کنیم.
کد خبر: ۷۴۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 20 May 2019

میلاد جانقربان اظهار کرد: برای فراهم کردن عدالت آموزشی در سراسر کشور، وزارت بهداشت دانشگاه‌ها را موظف کرده است تا بخشی از واحدهای درسی تئوری که امکان مجازی شدن دارند را به صورت مجازی ارائه کنند تا تمام دانشگاه‌ها فرصت دسترسی به این دروس را داشته باشند.

وی افزود: وزارت بهداشت یک پروژه ملی دیگر را نیز آغاز کرده است تا با اجرای آن، در آینده تمام فعالیت‌ها و محتواهایی که به صورت مجازی تولید می‌شود، به صورت رایگان در اختیار عموم کشور و حتی غیر دانشجویان قرار گیرد. با توجه به اینکه ما برای تولید محتوای الکترونیکی ظرفیت محدودی داریم، تلاش می کنیم بخشی از دروس را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم.

سرپرست کمیته آموزش الکترونیکی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دروس ما به صورت 17 جلسه در طول ترم ارائه می‌شوند، ما اساتید را موظف کرده‌ایم که 20 درصد دروس یعنی چهار هفدهم آن‌ها را مجازی کنند. البته این کار به زیرساخت‌های مختلفی مانند اینترنت پرسرعت، تجهیزات صوتی تصویری و... نیاز دارد که دانشکده ما تلاش کرده است تا این زیرساخت‌ها را فراهم کند. یک مجموعه در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی برای مجازی‌سازی آموزش تشکیل شده است و تجهیزات لازم نیز خریداری شده‌اند.

جانقربان تصریح کرد: درس "اصول کلی تغذیه" که از واحدهای درسی رشته پزشکی عمومی است، توسط دکتر مهشید نقاش‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه تدریس شد. این آموزش‎ها پس از آماده‌سازی در سامانه نوید (نرم افزار ویژه یادگیری دانشگاهی) بارگذاری شد و در دسترس دانشجویان قرار گرفت. این آموزش‌ها در هر ساعت از شبانه‌روز با مراجعه به سامانه نوید، در دسترس است.

وی گفت: تا پایان سال جاری و برای ترم جدید قطعا 20 درصد دروسی که قابلیت مجازی‌سازی دارند را در دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت مجازی ارائه می‌کنیم. 20 درصد دروس شامل چهار جلسه از 17 جلسه‌ای است که در طول ترم ارائه می‌شود. ارائه دروس به صورت مجازی بیشتر از چهار جلسه، به مجوزهای خاصی نیاز دارد. بعد از اینکه به هدف اولیه خود یعنی مجازی‌سازی 20 درصد دروس رسیدیم، برای سایر دروس باید از منطقه چهار آمایشی وزارت بهداشت مجوز اخذ کنیم و کار مجازی‌سازی را انجام دهیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار