مسئولین محترم متولّی بهداشت و درمان؛
مدیران و متولیّان درمان چرا به جای جابه‌جایی بیماران بدحال با صرف هزینه‌های بسیار و ایجاد خطرات جانبی برای کادر درمان در ایّام مرخصی پزشکان بیمارستان میناب از پزشکان ساکن در بندرعبّاس برای پوشش درمان بیماران استفاده نمی‌کنند؟
کد خبر: ۷۴۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 27 May 2019

تابناک هرمزگان،حسن عباسی؛ چند روزی است به روال تمام سال‌های گذشته به دلیل رفتن جراح مغز و اعصاب میناب به مرخصّی بیماران تصادفی بدحال و خونریزیهای مغزی از شهرهای جاسک، سیریک، میناب و رودان به بندرعباس اعزام می‌شوند.

 

به جای حرکت دادن بیماران بدحال پزشکان راحرکت دهید !؟

صرف نظر از بُعدِ مسافت شهرهای مذکور تا بندرعباس و خطرات ناشی از جابه‌جاییِ بیماران بدحال برای آنها، و اتلاف وقت در شروع درمان ، به حرکت در آوردن آمبولانس در طول شب ، به دلیل استرس و اضطراب همراهان و بی‌قراری بیمار بدحال برای راننده و کادر درمان نیز خطر آفرین می‌باشد ، در طول سالهای گذشته به هنگام جابه‌جاییِ بیماران از شهرهای مذکور گاهاً آمبولانس حامل بیمار خود دچار سانحه گردیده و علاوه بر تشدید آسیب‌های اوّلیّه‌ی بیمار راننده و کادر درمان نیز دچار آسیب شده‌اند.
گاهی هم به دلیل نبودن متخصّص مربوطه بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه که بدحال می‌باشند پس از جراحی توسط پزشک معالج در شرایطی که وصل به دستگاه تنفس مصنوعی بوده و در طول انتقال ممکن است دچار ناپایداری وضعیّت بالینی گردند جهت ادامه‌ی درمان به بندرعباس منتقل می‌گردند.
این سوال مطرح می‌شود که مدیران و متولیّان درمان چرا به جای جابه‌جایی بیماران بدحال با صرف هزینه‌های بسیار و ایجاد خطرات جانبی برای کادر درمان در ایّام مرخصی پزشکان بیمارستان میناب از پزشکان ساکن در بندرعبّاس برای پوشش درمان بیماران استفاده نمی‌کنند؟ به حمدالله در تمامی رشته‌ها تعداد زیادی متخصّص در مرکز استان مشغول به فعّالیّت می‌باشند و به هنگام رفتن پزشکان شهر میناب یا لنگه به مرخصّی با مدیّریّتی صحیح می‌توان از جابه‌جاییِ بیماران ممانعت به عمل آورد.
دوباره تأکید می‌شود مدیران محترم به جای حرکت دادن بیماران کمی به خود و همکارانتان زحمت داده و خودتان را «کمی» حرکت دهید، شاید بیمار بعدی خودتان یا اعضای خانواده‌ی شما باشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
هر عاقلی می‌فهمه که باید پزشکان را اعزام کنند نه بیماران را جابجا کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار