خالوبندی!
نوشته: راشدانصاری(خالوراشد)
کد خبر: ۷۵۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 31 May 2019

ندای هرمزگان: « شیلاتی ها پاسخ دادند.»

خالو راشد: چقدر خوب ! کاش همه‌ی دستگاه‌ها از دوستان شیلاتی یاد می‌گرفتند و در خصوص هر اتفاقی این قدر سریع پاسخگو بودند! بشنوید:
« کشتی های چینی اینجا چکار می‌کنند ؟»
- خالو راشد: آمده‌اند برای تفریح !
«مزرعه‌ی پرورش میگو به چه کسانی واگذار شده است ؟»
- خالو راشد: به همان کسانی که واگذار شده است!
« بومیان از طرح های شیلات چه بهره‌ای می برند؟»
- خالو راشد : مگر قرار است بومیان بهره ای ببرند؟!
«شیلاتی ها برای اشتغال مردم چه کرده اند ؟»
- خالو راشد : از چینی ها بپرسید!
*
دریا: « کشف گوشت سگ در قصابی».
خالو راشد : مدت هاست سگ‌های محله‌ی ما ( سید کامل) به صورت خانوادگی وسط بلوار به استراحت می پردازند. حد فاصل سه راه سازمان – رو به روی کتابفروشی استاد تا انتهای خیابان.
حالا بماند در این مکان سگ‌ها به دلیل آزادی بیش از حد ، در مقابل دیدگان همه دست به هر کاری می زنند! اما دیدم چند روزی است که از سگ نر ( مشکی) یعنی سر دسته‌ی این سگ‌ها که تقریباً نسبت به بقیه هیکلی تر است، خبری نیست ! نگو حیوونکی این چند روزه که غیب اش زده بود، سر از قصابی ها در آورده است !
*

صدف:«ما باید بچه ماهی بومی را پرورش دهیم و به خودکفایی برسیم.»
خالوراشد: اگر چه ما از این قضیه چیزی سر در نیاوردیم، و با این عقل ناقص مان فکر می کنیم ماهی که درخت نیست بومی ِ جایی باشد؟! ضمن این که ماهی بر عکس ما آدم ها آزاد است و خیلی هم شیطان! و هر جایی را که دوست داشته باشد می رود! یک هو دیدید از لج شما هم که شده ماهی های بندر فردا صبح زود بیشترشان رفتند بوشهر یا خوزستان! تازه از کجا معلوم قبل از چاپ این مطلب دسته جمعی کوچ نکرده باشند!و یا اصلا تعدادی از ماهی های مورددار سر از دُبی در نیاورند! و بالعکس.... آن وقت چی؟ تکلیف چیست؟!نمی دانیم شاید هم منظورتان مثلا : ( حلوا سیاه بوده که رنگ مشکی اش نشان از بومی بودن ماهی است و حلوا سفید چون سفید است مثلا به قول ما سرحدی یا همان شهرستانی است)ولی به هر حال کار ِ خوبی است اتفاقا! حالا که برای
بچه های بومی کاری نکردیم ، لااقل برای بچه ماهی های بومی کاری کنیم.
البته ما در خصوص بچه های بومی در هر شرایطی همواره تلاش مان را کرده ایم و باز هم حاضریم کمک کنیم تا ان شاالله به خودکفایی برسیم ( که رسیده ایم خدا را شکر. ) این را آمار نشان می دهد!
حتی با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی و غیره! در این مورد چند سالی است که در حال صادرات محصول مان به استان ها و کشورهای همجوار هستیم،اما در زمینه ی پرورش بچه ماهی بومی متاسفانه تخصصی نداریم!
***
صبح ساحل:«آمار زمین خواری و دریا خواری در این استان بالا است.»
خالوراشد: خب پدرجان ملت حق دارند! هنگامی که مسوولان عزیز نمی توانند مایحتاج اولیه مثل موادغذایی، لبنیات، گوشت، مرغ و....را با قیمتی مناسب در اختیار اهالی این استان بگذارند ، مردم و حتی برخی مسوولان محلی مجبورند زمین بخورند! خوشبختانه در این جا خاک و گِل خوردن هنوز منع نشده است!
و قطعاً وقتی مردم زمین می خورند، برای این که گِل و خاک در گلوی شان گیر نکند مجبورند پشت بندش آب و نوشیدنی های دیگر (از نوع مجازش) بنوشند!
تازه برخی ها لقمه ی گُنده تر از دهان شان می گیرند و بایستی خیلی فوری آب به دادشان برسد!
خب، وقتی یک بطری آب معدنی ۲ هزارتومان است و آب شرب شهری هم قابل آشامیدن نیست! و از طرفی دیگر دوغ و نوشابه و ماالشعیر و....روز به روز گران می شود، مردم مجبور هستند برای رفع تشنگی و جلوگیری از خفگی و هضم غذا، دریا را نوش جان کنند...
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار