طنز؛
راشد انصاری
کد خبر: ۷۵۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 31 May 2019

می دانید که در بیشتر گروه های تلگرامی و واتس اپی و...، دوستانی تشریف دارند که پیچیده ترین مسایل و مشکلات بشریت را حل می کنند. در حوزه ی دین، سیاست، ورزش، ادبیات، ولایت فقیه، انقلاب، رضاپهلوی و....خود را صاحب نظر می دانند.

سال گذشته در گروهی عضوم کردند که همان روز اول مشاهده کردم تعدادی نوجوان و جوان مشغول نظریه پردازی در حوزه ی دین و مذهب هستند. این دوستان مثل آب خوردن به سئولات فقهی و شبهات موجود در همه چیز کائنات پاسخ می دادند...
همزمان در گروه دیگری هم عضو بودم که نیمه های شب بود، متوجه شدم بین تعدادی جوان بر سر تیم های استقلال و پرسپولیس بگو مگو شد و این بگو مگوها اندک اندک از آبیته و قرمزته ، به سمت عمه تِه و خاله تِه و دایی و خواهر و مادر کشیده شد! و بلافاصله از طرف مدیر ، گروه منحل شد...
یک بار هم دوستی در گروهی تلگرامی نوشته بود:«دوستان شرمنده ام اگر فعال نیستم چون وضع ننم شدیدا خرابه!» که متأسفانه در هنگام تایپِ «وضع نتم» ، ت نتم تبدیل شده بود به «ن» !
این که چیزی نیست تازه خودم یک روز که مقداری میوه خریده بودم و در یخچال دفتر محل کارم جا گذاشته بودم، در واتس آپ پیام دادم به همکارم (که اتفاقاً دخترخانمی است):" هنوز دختری بیام....؟! " به جای دفتری نوشته بودم دختری! باور کنید وقتی رسیدم دفتر و پی امم را نشانم داد از خجالت آب شدم! حالا باز هم جای شکرش باقی است که پیام را خصوصی فرستاده بودم نه در گروه رسانه!
یادم می آید در گروه دیگری عضو بودم که مخصوص لارستانی های عزیز بود. در این گروه هم شبی به خاطر یک فقره زلزله ناقابل بین دو سه تن از دوستان لاری و گراشی بگو مگوی جانانه ای در گرفت.
قضیه از این قرار بود که ظاهراً یک فقره زلزله بدون هماهنگی دوستان آمده بود....دوستی پس از دقایقی گفت، مرکز این زلزله شهرگراش بوده است. اما دوستی لاری با دلیل و مدرک قصد داشت ثابت کند که مرکز اصلی آن در لار بوده و عمق آن نیز بیشتر از چیزی است که دوست گراشی می گوید...!
خلاصه دوستان در شب کذا کاری کردند که زلزله ی بی چاره از آمدن خودش پشیمان شد! در دل گفتم عجبا، حالا اگر بحث مثلاً بر سر اصالت و زادگاه مرحوم احمدخان اقتداری بود تا برسیم اما زلزله .....!(چون پس از مرگ استاد دوستی در گروه دیگری ادعا داشت که احمدخان یک رگش لاری است و...)
یک گروه خانوادگی هم عضوم که بیشتر اوقات خدا را شکر اعضا با هم قهر هستند. اگر چه به ظاهر چند شبی است که سکوتی عجیب بر فضای گروه حکم فرماست...اما یکی نیست به عیال بگوید واقعاً نمی توانستی بگویی ابروی همشیره ام زیباست؟! آخر خواهرم از آن لحظه به بعد دقیقه ای یک تصویر از ابروی خود را برایم می فرستد خاص و هر بار کلی بد و بیراه و نفرین و لیچار نثار خودم و خانمم می کند!
باور بفرمایید برخی مواقع نیمه‌های شب مثلاً ساعت دو و سه فکر می کنم مدیر گروهی که عضوم خواب است و یواشکی فلنگ را می بندم ، ولی می بینم پنج دقیقه بعد مدیر محترم با ارسال شکلک اسلحه ای می گوید:" استاد چرا رفتی؟" و بلافاصله به آغوش اسلام! ببخشید گروه بر می گرداندم!
یک بار هم صبح زود که گوشی ام را روشن کردم دیدم واویلا این دیگر چه گروهی است! چشمتان روز بد نبیند در گروهی تلگرامی عضوم کرده بودند که فقط فیلم و عکس های خاک بر سری بود! پیش خودم گفتم تا کار به جاهای باریک کشیده نشده است ، با مدیرش تماس بگیرم. تماس گرفتم و چنان سلامُ علیکی از ته حلق نثارش کردم که برق از سر طرف پرید! فوری قطع کرد ولی خوشبختانه دیدم از گروه حذفم کردن!
خب ، این موارد کم نیست که دقایقی قبل دوستی آمد خاص و به گروه دیگری دعوتم کرد. این دوست که کارمند رده بالای اداره ای است و به قول خودش دوستدار ادبیات، گفت:" استاد! یه گروه در واتس اپ تازگی عضوم کردن ، من اون جا خیلی از شما تعریف کردم؛ اگه صلاح می دونید به ادمین بگم ادت کنه".
گفتم:"گروه طنزه؟"گفت:"آره، همه اش همین شِر و وِرایی که شما می گین می فرستن!"(البته ایشان کمی غیر مودبانه تر چیزی در مایه های .... و شعر گفتند!)
گفتم:" مرد حسابی حالا تعریفم کردی یا با کله کوبوندیم زمین؟!"
از این ها که بگذریم به قول عادل فردوسی پور در زمین سیاست چه می کنه این فضای مجازی.همین چندروز پیش که ناو آمریکایی آمد خلیج همیشه فارس ، بَر و بچه های همیشه جوکینگ (درحال جوک سازی) از بس برایشان جوک ساختند، نزدیک است ترامپ به شکرخوردن بیفتد یا همان نرمش قهرمانانه و از آمدن به خلیج فارس پشیمان شود. اما این فضای مجازی خوبی هایی هم دارد، مثلا برای مشهور شدن ِ فرض کنید کسی به اسم مشهدی قربانعلی در دارقوزآبادسفلی یک حرکتی بکند بعد چند تا گروه و کانال کفن پوشان بیایند وسط معرکه و فریاد واغیرتا سر بدهند آن وقت است که ایشان خیلی معروف می شود... بگذریم قصه این فضای مجازی دراز است اما خداییش چه می کنه این فضای مجازی!
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار