رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من بازار مسکن نیازمند شفاف سازی در عرصه سیاست گذاری است و در این مسیر برای رونق بازار مسکن تمام دستگاه ها باید وزارت راه و شهرسازی را کمک کنند.
کد خبر: ۷۵۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 31 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تصمیمات وزارت راه و شهرسازی برای بهبود وضعیت بازار مسکن، گفت: رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد که این وزارتخانه تمام عزم خود را برای ساماندهی بازار مسکن و بهبود وضعیت این بخش جزم کرده است.

افزایش روز افزون قیمت ها در پی کمبود مسکن برای فروش و اجاره

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در دهه اخیر روند تولید مسکن بسیار کاهش یافته و نتیجه این رویکرد، وضعیت بحرانی بازار مسکن در شرایط کنونی است به طوری که امروز به دلیل کمبود ملک برای فروش و اجاره، قیمت ها افزایش یافت.

همکاری وزارت راه با شهرداری و وزارت کشور برای تولید انبوه مسکن

وی گفت: کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه و شهرسازی در تلاشند تا با برنامه ریزی دقیق و همکاری با شهرداری ها، وزارت کشور و دستگاه های اجرایی زمینه را برای تولید انبوه مسکن فراهم کنند.

نقش برجسته بازار مسکن در بهبود وضعیت اقتصادی کشور

رضایی کوچی با اشاره به نقش برجسته بازار مسکن در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و رونق تولید، گفت: دولت به دنبال آن است که حوزه مسکن را از اولویت های دست چندم خارج کرده و به اولویت های اول کشور تبدیل کند.

بازار مسکن نیازمند شفاف سازی در عرصه سیاست گذاری است

بازار مسکن نیازمند شفاف سازی در عرصه سیاست گذاری است و در این مسیر برای رونق بازار مسکن تمام دستگاه ها باید وزارت راه و شهرسازی را کمک کنند
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من بازار مسکن نیازمند شفاف سازی در عرصه سیاست گذاری است و در این مسیر برای رونق بازار مسکن تمام دستگاه ها باید وزارت راه و شهرسازی را کمک کنند.

وی گفت: مجلس و دولت در تلاش هستند که در کوتاه مدت، ثباتی را به بازار مسکن به ویژه اجاره مسکن تزریق کرده و در بلند مدت نیز رونق مسکن شکل گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، از برنامه ویژه وزارت راه و شهرسازی برای کنترل میزان افزایش نرخ اجاره مسکن خبر داد و گفت: وزارتخانه به دنبال تعیین نرخ افزایش سالانه برای بخش اجاره مسکن است، یعنی آنکه قیمت اجاره بر اساس شاخص های مختلف از جمله میزان تورم به صورت سالانه افزایش یابد، به طور مثال وزارتخانه اعلام می کند که با توجه به تورم 20 درصدی، نرخ اجاره برای مدت یک سال تنها 20 درصد بالا می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار