سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار ایلام؛
سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار ایلام خواستار تعیین تکلیف و تسریع در روند فرآیند قیمت گذاری زمین به منظور تسریع در روند سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی استان شد.
کد خبر: ۷۵۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 02 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حیدر نعمتی در نشست ستاد سرمایه گذاری استان اظهار داشت: فرآیند قیمت گذاری اراضی منطقه ویژه اقتصادی بسیار طولانی شده و که نیازمند همکاری در فرآیند قیمت گذاری اراضی می‌باشد.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی نقش بسیار مهمی در توسعه، رونق اقتصادی، توسعه صادرات، رونق تولید و اشتغالزایی دارد باید هرچه سریع‌تر زمین آن به مساحت ۸۰۰ هکتار که از اراضی ملی استان است از نظر ارزش قیمتی مشخص شود تا بتواند به فلسفه اصلی ماهیتی خود که توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان است، بپردازد.

نعمتی در ادامه این نشست به بحث جابجایی میدان میوه و تره بار ایلام اشاره کرد و گفت: برای کاهش بار ترافیکی، مبلمان شهری، در راستای جذب سرمایه گذاری و ایجاد مشوق سرمایه گذاری و همچنین جابجایی صنوف آینده و مزاحم باید زمین با کمترین قیمت در اختیار این صنوف قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه کلنگ زنی شده و در اذهان عمومی و رسانه ایجاد انتظار شده و باید هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن با همکاری دستگاه‌های مربوطه و تسهیل فرآیند امور شروع شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام نیز در این نشست به تشریح دستور کارهای جلسه پرداخت و گفت: در بحث سرمایه گذاری باید به ایجاد جاذبه و مشوق‌هایی به امر سرمایه گذاری توجه شود و توسعه استان در اولویت باشد.

قدرت فیض الهی اظهار داشت: طرح گردشگری بانوان، تعیین قیمت اراضی هتل چهار ستاره، منطقه ویژه اقتصادی و میدان میوه و تره بار از طرح‌های مهم هستند که باید هرچه سریع‌تر زمین مورد نیاز آنها با قیمت مناسب به سرمایه گذاران واگذار شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه بخش‌ها روند عملیاتی شدن این طرح‌ها تسریع یابد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار