رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی تا سقف ۳۰ میلیون دلار رادارد، اما در شرایط کنونی بخش کوچکی از این درآمد نصیب کشورمان شده است.
کد خبر: ۷۵۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 07 June 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور، گفت: کشورهای همسایه با جمعیتی بالغ بر 500 میلون نفر، بازار بسیار خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان محسوب می شوند.


پیشرفت مهندسان ایرانی در عرصه سدسازی، جاده سازی، حوزه انتقال آب و برق، توسعه نیروگاه ها و شبکه ریلی

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی مهندسان ایرانی در رشته های مختلف از جمله سدسازی، جاده سازی، حوزه انتقال آب و برق، توسعه نیروگاه ها و شبکه ریلی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته اند و امروز جایگاه و رتبه مهندسان کشورمان در عرصه منطقه و بین المللی برجسته است.

درآمدهای حاصل از صدور خدمات فنی و مهندسی جایگزینی مناسب برای درآمدهای نفتی

در شرایط کنونی با توجه به تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران و کاهش درآمدهای نفتی، بهترین راه کار جایگزین برای درآمدزایی کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه و فرامنطقه ای است
وی افزود: در شرایط کنونی با توجه به تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران و کاهش درآمدهای نفتی، بهترین راه کار جایگزین برای درآمدزایی کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه و فرامنطقه ای است.

عملکرد نامناسب وزارت امور خارجه در عرصه تقویت صادرات خدمات فنی و مهندسی

رضایی کوچی ادامه داد: البته عملکرد وزارت امور خارجه و وزارتخانه های دیگر برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی مطلوب نبوده و متأسفانه از ظرفیت های موجود به درستی استفاده نشده است.

ظرفیت 30 میلیون دلاری ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر اساس گزارش های واصله، ایران ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی تا سقف 30 میلیون دلار رادارد، اما در شرایط کنونی بخش کوچکی از این درآمد نصیب کشورمان شده است.

وی گفت: قطعا درآمدهای حاصل از صدور خدمات فنی و مهندسی می تواند به جایگزین مطمئنی برای درآمدهای نفتی تبدیل شود، اما تحقق این مسئله نیازمند تقویت دیپلماسی و گسترش روابط با دیگر کشورها است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این کمیسیون نگاه ویژه ای به موضوع توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد و قطعا در هفته های آتی بار دیگر با دعوت مسئولان مربوطه عملکرد دستگاه ها را مورد بررسی قرار خواهد داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار