محمدرضا رضایی‌کوچی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون راه‌های اجرای ایده ساخت یک میلیون مسکن در سال اظهار کرد: وضعیت مسکن در کشور به‌گونه‌ای شده که افراد متوسط به پایین جامعه برای خانه‌دار شدن دچار بحران هستند و خانه‌دار شدن برایشان رؤیا شده است.
کد خبر: ۷۵۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 09 June 2019

تابناک فارس به نقل از آنا: محمدرضا رضایی‌کوچی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون راه‌های اجرای ایده ساخت یک میلیون مسکن در سال اظهار کرد: وضعیت مسکن در کشور به‌گونه‌ای شده که افراد متوسط به پایین جامعه برای خانه‌دار شدن دچار بحران هستند و خانه‌دار شدن برایشان رؤیا شده است.

وی افزود: برای اینکه تحلیل درستی از وضعیت مسکن داشته باشیم به آمارهای سال ۱۳۹۵ که از سوی مرکز آمار ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شده اشاره می‌کنم؛ ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار داشتیم و ۲۲ میلیون و هشت هزار واحد مسکونی که دو میلیون و ۶۰۰ هزار باب از این واحدها خالی بود؛ یعنی در سال ۱۳۹۵ به بیش از چهار میلیون خانه نیاز داشتیم.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: اکنون به بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن نیاز داریم تا تعادل در عرضه مسکن شکل بگیرد.

وی گفت: در یک سال گذشته قیمت مسکن حداقل بیش از ۶ میلیون تومان در شهرهای دیگر و در تهران ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت که با توجه به قیمت مصالح ساخت، این گرانی عمدتاً ناشی از افزایش قیمت زمین است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۱۴۰ هزار بافت فرسوده در کشور داریم و طبق قانون دولت باید سالی ۱۰ درصد از این بافت فرسوده را احیا کند که نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین جایی که باید سرمایه‌گذاری در آن صورت گیرد، بافت‌های فرسوده است که دولت از آن غافل شده است. عمده توجه وزارت راه به شهرهای جدید است، اما بسیاری از مردم تمایلی برای زندگی در شهرهای جدید ندارند.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده رها شده است، گفت: با احیای این بافت‌های فرسوده بسیاری از مشکلات مسکن برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: ۳۰ درصد اقتصاد کشور به حوزه مسکن باز می‌گردد ولی فقط ۸ درصد تسهیلات بانک‌ها به حوزه مسکن می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار