فعالیت 21 کارگروه در اتحادیه؛
کارگروه مشترک اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران برای ساماندهی دستفروشان کتاب تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۷۵۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 15 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان هومان حسن‌پور؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: به دنبال رایزنی با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران درباره ساماندهی وضعیت دستفروشان کتاب، به‌زودی یک کارگروه مشترک تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه قرار است در این کمیته نمایندگان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران همچنین مسئولان قضایی و انتظامی حضور داشته باشند.
حسن‌پور با اشاره به برنامه‌های این کمیته، توضیح داد: در این زمینه تمام جزئیات و ابعاد طرح ساماندهی دستفروشان کتاب باید واکاوی شود تا زمان اجرا با کمترین خطا و چالش روبه‌رو باشد.
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران یادآور شد: در این زمینه تلاش ما این است که فقط شهرداری مناطق 6 و 11 فقط درگیر این موضوع نشود؛ بلکه شهرداری تهران در این طرح مشارکت داشته باشد.
وی در پاسخ به سوال ایبنا درباره تشکیل‌گذر فرهنگی نیز گفت: طرح گذر فرهنگی با هدف ساماندهی دستفروشان کتاب در این گذر از جمله موضوعاتی است که در کمیته مشترک بررسی خواهد شد.
انتخاب اعضای21 کارگروه‌ اتحادیه
حسن‌پور همچنین در پاسخ به سوال ایبنا درباره سرنوشت کارگروه‌های اتحادیه، توضیح داد: انتخاب اعضای 21 کارگروه‌ اتحادیه توسط هیات مدیره در مراحل پایانی است و به‌زودی این فهرست نهایی خواهد شد.
وی ادامه داد: در گذشته تنها سه یا چهار کارگروه در اتحادیه فعال بودند اما در هیات مدیره جدید تصمیم گرفتیم تعداد این کارگروه‌ها را به تناسب دغدغه‌ها و مشکلات صنفی مرتبط با کتاب افزایش دهیم.
حسن‌پور با اشاره به فعالیت پنج کمیسیون مصوب در اتحادیه، گفت: علاوه بر کمیسیون‌ها، 21 کارگروه مصوب شده است که انتخاب اعضا و ضوابط حاکم بر کارگروه‌ها در مراحل پایانی قرار دارد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار