مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در جایی گفته فیلم مربوط به آمبولانس‌ها در زیر آفتاب از نظر ایشان بی‌اهمیّت است! که حتی حاضر نیستید در مورد آن حرفی بزنند. آیا آسیب رساندن به اموال عمومی و بیت المال آن هم وسایلی که با جان و سلامتی مردم ارتباط دارد در حد چند میلیارد تومان از نظر شما اهمیّتی ندارد؟
کد خبر: ۷۵۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 19 June 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ یک جامعه از واحدهای اجتماعی خصوصی و دولتی کوچک‌تر و نهادهای مدنی مختلفی تشکیل شده که در ارتباط مداوم و تنگاتنگ با هم بوده و در کنار هم اجتماع‌های بزرگتری را رقم می‌زنند. مراجعین و کارکنان این جوامع کوچک‌تر با هم و با دیگران در ارتباط مداوم و بر روی هم تأثیر گذار هستند.

هر جزء کوچک‌تر جامعه موظّف است در جهت به کمال رساندن و تعالی آن تلاش و پیشرفت و ترقی کلی جامعه‌ی مورد نظر خواه، شهر ، استان ، کشور و در مقیاس بزرگتر کل کره زمین بر یک واحد کوچک مقدم و ارجح می‌باشد.
نهادها و سازمان‌های موجود در یک شهر و یا واحد اجتماعی بزرگتر موظفند تا با همکاری هم موجب سربلندی و راحتی مردم را فراهم و رضایتمندی در اجتماع بزرگ‌تر بر رضایت‌مندی یک مدیر و یا یک سازمان ارجح می‌باشد.
پس تمام افراد مشغول به کار در ادارات و سازمانها، تنها تا زمانی که آن اداره یا سازمان در جهت سیاست‌های کلی کشور و مردم و نظام گام بر می‌دارد باید به آن وفادار باشند و در صورت عدول از آن ، همکاری و همسوئی با سازمان خاطی خیانت به کشور و عدول از انسانیت می‌باشد.
"روابط عمومیِ" یک سازمان یا اداره دولتی یا خصوصی نقش بسیار مؤثری در بهبود عملکرد آن سازمان و ایجاد تعامل درون سازمانی و برون سازمانی دارد.
یک مدیر روابط عمومی خوب و کارآمد اول از همه به تثبیت و تقویّت جایگاه روابط عمومی در سازمان خود اقدام نموده و از تبدیل آن صرفاً به ابزاری کاربردی_تبلیغاتی برای تملّق گویی و تعریف و تمجید از مدیران ارشد سازمان جلوگیری می‌کند.
به عبارت دیگر هنر مدیر روابط عمومی پیشبرد اهداف سازمان متبوعه و جلب اعتماد مخاطبان درون و برون سازمانی ، و نه فقط اجرای اوامر مدیران سازمان و ستودن آنهاست؛ از جمله ویژگی‌های یک مدیر روابط عمومی خوب:
1- داشتن مهارت فنّی کاربردی در روابط عمومی مثلاً اشراف به وسایل عکاسی ، فیلمبرداری ، شنیداری ، ضبط و نگهداری درست اطلاعات جلسات مربوط به سازمان.
2- سوابق تجربی و اجرایی موفق در ارتباط با مدیریت مذکور.
3- قدرت بیان خوب.
4- داشتن سعه‌ی صدر در برخورد با انتقادات و تذکرات وارد شده به سازمان متبوعه و داشتن اخلاق و منش متناسب با حرفه‌ی روابط عمومی.
5- داشتن تعهد به عنوان یک شهروند در قبال پیشرفت شهر ، استان ، کشور و نه فقط سازمان متبوعه‌ی خود می‌باشد.
6- مسئول روابط عمومی به دلیل همراهی مسئولان و مدیران در جلسات و ارتباط تنگاتنگ با آنها در ساعات مختلف شبانه روز بهتر است مردی متدین ، دلسوز و در صورت گماشتن خانمی به این سمت رعایت شعائر اسلامی ، حجاب کامل و رعایت حدود شرعی در محل کار الزامی می‌باشد.
پس می‌توان گفت که یک مدیر روابط عمومی متعهد به عنوان یک شهروند در ابتدا به کشور و مردمش توجه و در جهت راحتی و پیشرفت آنها گام بر می‌دارد و پس از آن به حفاظت از حریم سازمان خود تا جایی که به ضرر کشور و مردم نباشد خواهد پرداخت.
برگزاری جلسات دوره‌ای داخلی بین کارکنان و مدیران سازمان از وظایف دیگر مدیر روابط عمومی می‌باشد.
یک مدیر روابط عمومی موفق باید ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری موافق و مخالف داشته و باید این هنر را داشته باشد تا از هر دو گروه برای پیشبرد اهدافش بهره بگیرد.
انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و عدم ممیزی کردن آنها در انتقال به مسئولان و دریافت بازخورد آن جهت ارائه به سازمان و مردم از وظایف مدیر روابط عمومی می‌باشد.
یک مدیر روابط عمومی خوب و موفق نه "توجیه‌گر" است و نه" تبیین‌گر" بلکه فقط " تحلیلگر" خوبی می‌باشد، مشکلات و انتقادات را به خوبی و منصفانه تحلیل می‌کند.
صداقت‌کاری یک مدیر روابط عمومی مهمترین نقش در جلب اعتماد دیگران به سازمان را دارد، روابط عمومی آئینه‌ی تمام نمای یک سازمان بوده بنابراین باید از بزرگ‌نمایی و اغراق در انتقال اخبار مربوط به سازمان خود بپرهیزد.
یک مدیر روابط عمومی خوب در جلسات و مراسم‌های مربوط به سازمان خود از خبرگزاری‌ها و خبرنگاران موافق و مخالف با گرایش‌های مختلف دعوت و از موضع‌گیری شخصی و سیاسی و حزبی در تنظیم اخبار پرهیز می‌کند.
متأسفانه در بسیاری از ادارات روابط عمومی به ابزاری برای تائید تمام و کمال مسئولین مربوطه و کار مدیر روابط عمومی در حد یک عکاس و منشی کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مصاحبه‌ای با یکی از نشریّات عدم صلاحیّت و ناتوانی خود را به عنوان مسئول روابط عمومی به اثبات رسانده و مطالبی را متذکر شده‌اند.
ایشان مکرراً از زدن اتهام «سیاه‌نمایی» و «سطحی نگری» و «باج خواهی» به یک سایت خبری و خبرنگار مربوطه سخن به میان آورده و در جای دیگری گفته‌اند که تعدادی از مدیران ادارات از این خبرنگار گلایه و شکایت دارند و در جای دیگری عمر این سایت خبری را در استان کمتر از یک سال و آنرا نقطه ضعفی برای آن دانسته‌اند.
یادمان نرود زمانی که پای حق و دفاع از مظلوم در میان باشد انسان آزاده و با شرف در مقابل چند مدیر که هیچ در مقابل تمام جهان ظلم و ستم هم خواهد ایستاد.
امام راحلمان موکداً می‌فرمودند: که فرزندان بسیجی‌ام در تمام صحنه‌ها حضور دائم و مؤثر داشته باشید و نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
خانم دکتر گرامی، ما فرزندان و رهروان پیر جمارانیم که در مقابل تمام جهان ظلم و استکبار قد علم کرد حال می‌خواهی برای دلگیر نشدن چند مدیر کم‌کار و نالایق که به وظایف خود درست عمل نمی‌کنند از آرمان‌های امام و شهدا عدول کنیم.
در جایی مرقوم فرموده اید فیلم مربوط به آمبولانس‌ها در زیر آفتاب از نظر شما بی اهمیّت است! که حتی حاضر نیستید در مورد آن حرفی بزنید. آیا آسیب رساندن به اموال عمومی و بیت المال آن هم وسایلی که با جان و سلامتی مردم ارتباط دارد در حد چند میلیارد تومان از نظر شما اهمیّتی ندارد؟ ولی تهیه‌ی عکس ، فیلم و کلیپ از رئیس بیمارستان و دانشگاه خیلی با اهمیت است که تمام توان خود را در این مسیر هزینه کرده‌اید.
سایتی که شما از آن به درشتی و بی‌ادبی یاد می‌کنید زمانیکه شما کودک بودید شروع به فعالیت کرده و منسوب به بزرگان انقلاب و نظام است.
بهتر نیست به جای حمایت کورکورانه و بدون مرز از سازمان متبوع‌تان سپاسگزار سایت خبری باشید که با تیزبینی به شما یادآوری کرد که کلّ بیمارستان شهید محمدی حتّی یک «آبسرد کن» ندارد.
آیا به جای زدن اتهام سیاه نمایی بهتر نبود به روسای دانشگاه علوم پزشکی گوشزد می‌کردید چند «آبسرد کن» در بیمارستان نصب و راه‌اندازی کنند.
آیا طرح این مسئله که بیماران مظلوم در روزهای تعطیل فیزیوتراپی نمی‌شوند به جای تقدیر و تشکر از خبرنگار مربوطه که فقط سلامتی و آسایش مردم را دنبال می‌کند باید تهدید و شکایت از وی باشد. آیا بیان مشکلات در ادارات مختلف و پیگیری آنها سیاه‌نمایی است؟ آیا تذکر دادن به مسئولین برای انجام درست وظایفشان سیاه‌نمایی است؟ خوب بود این مسائل را رسانه‌های معاند و شبکه‌های تلویزیونی برانداز خارج کشور با آب و تاب برایتان می‌گفتند؟
امام راحل و رهبر بزرگوار انقلاب از حقوق مظلومین نگذشتند و در مقابل جهان زور و ستم ایستادگی کردند، فرزندان این بزرگواران در رسانه‌ها و مطبوعات از حقوق مردم مظلوم دفاع و عقب‌نشینی نخواهند کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار