مدیرکل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باتوجه به آزمون اسفندماه ٩٧ سازمان اداری استخدامی کل کشور، سه برابر ظرفیت وزارت‌خانه متبوع در مرحله اول معرفی شدند که از تاریخ ١ الی ١٢ تیرماه پس از انجام مراحل مصاحبه تخصصی و گزینش ١٠٢ نفر جذب ادارات شهرستان‌ها و نمایندگی‌های تازه تاسیس خواهند شد.
کد خبر: ۷۵۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 19 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، قاسم خسروی مدیرکل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد شرایط استخدامی سال ٩٨ این وزارتخانه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعا با ٦٩٠٠ نفر نیروی انسانی رسمی، پیمانی، قراردادی و مجموعا ٤٥٢٠ پست سازمانی با تورم نیروی انسانی مواجه است.

خسروی خاطرنشان کرد: اشکالی که در این رابطه وجود دارد توزیع نامناسب نیروها در سطح شهرستان، مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان‌ها است، به شکلی که در تعداد زیادی از شهرستان‌های کمتر ‌توسعه‌یافته با کمبود نیرو مواجه هستیم، این در حالی است که در شهرستان‌های بزرگ و مراکز استان‌ها نتیجه کاملا برعکس است.
وی ادامه داد: سازمان امور اداری استخدامی باتوجه به اینکه نیروهای وزارت متبوع بیش از حد نصاب است؛ با پیگیری‌های متعدد از طریق این اداره کل با تخصیص ١٠٢ سهمیه استخدامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرده است.
مدیرکل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: طبق توافق مذکور با سازمان اداری استخدامی این سهمیه صرفا برای ادارات شهرستان‌ها و نمایندگی‌های تازه تاسیس است.
خسروی یادآور شد: از سوی این اداره کل اعلام شده است که صرفا سهمیه‌ها برای اداراتی باشد که بدون نیرو بوده یا با یک یا دو نیرو اداره می‌شوند، بنابراین طبق مکاتبات با اداره کل‌های استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهمیه‌ها براساس اعلام نظر مدیران استانی و براساس کمبود نیرو تخصیص داده شده است.
وی در مورد زمان برگزاری آزمون استخدامی نیز افزود: آزمون استخدامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ١٧ اسفندماه ٩٧ به صورت متمرکز و همراه با دستگاه‌های اجرایی دیگر از طریق سازمان اداری استخدامی کشور و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری آزمون برگزار شد و نتایج اولیه آزمون سه برابر ظرفیت پذیرش در اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام شد.
مدیرکل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: اداره تامین نیروی انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مدارک معرفی‌شدگان را بررسی و پس از تطبیق مدارک با شرایط شغلی و احراز هویت افراد؛ اسامی تاییدشدگان را جهت ارائه مصاحبه در سایت وزارت‌خانه متبوع بارگذاری کرد.
خسروی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ زمان‌بندی شده افراد از ١ الی ١٢ تیرماه به ترتیب استانی به این وزارتخانه مراجعه خواهند کرد، توضیح داد: در مرحله مصاحبه از مدیران استانی و نمایندگان آنها برای حضور در جلسات مصاحبه دعوت به عمل آمده است، همچنین برای مصاحبه از اساتید متخصص در زمینه‌های فرهنگی_هنری و روان‌شناسی استفاده خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: از تعداد سه برابر ظرفیت راه‌یافته به مرحله دوم در حدود یک و نیم برابر بعد از مصاحبه تخصصی و طی کردن مراحل اداری و گزینش؛ جذب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند شد.
گفتنی است قرارداد افراد انتخاب شده برای استخدام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت پیمانی خواهد بود.
اسامی استان‌هایی که شرایط جذب نیرو را دارند به شرح ذیل است:
آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس،قزوین، کرمان، جنوب کرمان، کردستان، گلستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار