استاندار مازندران با شناسایی ظرفیت ها و تعریف منافع مشترک در زمینه های مختلف با منطقه آزاد کیش ، به دنبال بنیان گذاشتن شیوه تازه ای از تبادل و همکاری برای جذب سرمایه گذاری ، گسترش مبادلات خارجی و بهره گیری از تجربه و توان داخلی برای توسعه استان است.
کد خبر: ۷۵۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 21 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان بتازگی در نشستی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در باره گسترش همکاری‌های اقتصادی - تجاری و شناسایی محورهای مختلف تعامل دوجانبه با توجه به ظرفیت‌های دو طرف به توافق رسیده است.

مازندران منطقه آزاد کیش را به بازار حوزه دریای خزر وصل می کند

این نشست مشترک با همراهی مدیران اقتصادی و عمرانی مازندران و همچنین معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش برگزار و در آن دو طرف برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، عمرانی و تجاری فی مابین و سرمایه گذاری‌های مشترک با شناسایی زمینه‌ها و ظرفیت‌های مختلف تاکید کردند.
استفاده از ظرفیت مازندران با توجه به دسترسی این استان به جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع یا همسود (cis) به منظور برخورداری تجار و سرمایه گذاران منطقه کیش از بازار کشورهای یاد شده، انجام سرمایه گذاری‌های مشترک با سرمایه گذاران مستقر در کیش در مازندران و بر عکس از جمله محورهای همکاری است که استاندار مازندران و مدیرعامل منطقه آزاد کیش بر تحقق آن تاکید کردند.
جامعه کشورهای مستقل همسود پس از فروپاشی شوروی سابق در دهه ۹۰ میلادی شکل گرفت و هم اکنون کشورهای آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، اوکراین و گرجستان عضو آن هستند.
استاندار مازندران و مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین در باره همکاری در زمینه تعریف بسته‌های گردشگری مشترک با هدف جذب گردشگران خارجی با تمرکز بر حوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس و جامعه کشورهای مشترک المنافع همسود با بهره گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل هوایی و فرودگاه‌های کیش و استان مازندران گفت و گو کردند.
برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در کیش و مازندران؛ همکاری و مشارکت در زمینه برگزاری جشنواره های فصلی، موضوعی و اقوام در هر دو منطقه و برگزاری هفته‌های فرهنگی استان مازندران در جزیره کیش، همکاری و تبادل دانش فنی در زمینه بازیافت زباله و پسماندها با استفاده از مکانیسم‌های نوین و بهره گیری از تجربه سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان موفق ترین منطقه آزاد کشور در ایجاد و توسعه منطقه آزاد مازندران هم از دیگر محورهای مورد گفت و گو در این نشست مشترک بود.
دو طرف تبادل اطلاعات در زمینه توسعه توریسم سلامت و آرامش ( Health and Calm Tourism ) در کیش و مازندران با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران هر دو منطقه، برگزاری رویدادهای ورزشی در جزیره کیش و استان مازندران و مشارکت در رویدادهای ورزشی هر دو منطقه، برنامه ریزی در خصوص تأمین محصولات کشاورزی و باغی مورد نیاز جزیره کیش در استان مازندران، تبادل دانش و اطلاعات در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان و صنایع سبز و پربازده و کم جا ( LVHV ) در دو منطقه، تبادل دانش و تجربیات در خصوص بهسازی و بهره برداری بهینه از خطوط ساحل و ظرفیت‌های دریا در هر دو منطقه را هم از دیگر محورهایی دانستند که می توانند بر اساس آن همکاری‌های فی مابین را گسترش دهند.
استاندار مازندران در این نشست با ابراز علاقه مندی نسبت به توسعه همکاری بین جزیره کیش و مازندران به عنوان استان برخوردار از ۱۱ اقلیم متنوع در کشور با هدف کمک به رونق اقتصادی میهن اسلامی، از توسعه گردشگری، صادرات محصولات کشاورزی، تجارت و بازرگانی و صنایع تبدیلی به عنوان محورهای ارزشمند برای همکاری بین جزیره کیش و استان مازندران یاد کرد.
وی گفت: ایجاد یک رابطه مستمر و پایدار میان دو طرف فرصت ارزشمندی برای تبدیل استان مازندران و جزیره کیش به مراکز صادرات محصولات و تولیدات داخلی به کشورهای حوزه دریای خزر و کشورهای حاشیه خلیج فارس است و ایجاد این کریدور ارتباطی، ظرفیت‌های بالقوه کیش و مازندران را فعال می‌کند.
غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش هم همکاری دو طرفه را فرصت مهمی برای مازندران و منطقه آزاد کیش برای بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های برشمرد. گفت: ظرفیت‌های بسیار مهم مازندران و کیش برای توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و صنایع با فناوری بالا می تواند الگوی مناسبی از تبادلات و همکاری‌های بین منطقه ای در داخل کشور باشد.
وی افزود: تقویت توان مدیریتی در مسئولان نظام حاصل گذر از شرایط سخت دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ناعادلانه است و باید با استفاده از توانمندی های داخلی و توجه جدی به ظرفیت‌های موجود تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
استاندار بومی مازندران که از زمستان سال ۹۷ سکان استانداری را در دست گرفت تلاش دارد تا با شناختی از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان دارد، توسعه مازندران را شتاب بخشد.
حسین زادگان پیش از این نیز طرح تشکیل هلدینگ سرمایه گذاری را برای مازندران پیشنهاد داد، طرحی که قرار است بزودی با سرمایه اولیه یکصد میلیارد تومان رونمایی شود.
وی در آغاز دوره فعالیتش نیز با ارائه طرح مازندران پاک و میراث ماندگار، انگشب بر مهم ترین پاشنه آشیل مازندران یعنی معضل پسماند و حفاظت محیط زیست از طریق گسترش فضای سبز با کاشت درخت گذاشت و تنها در هفته درختکاری گذشته با اجرای این طرح بیش از ۲ میلیون اصله نهال در مناطق مختلف استان کاشته شد.
دیدار هفتگی با وزرای مختلف و معاونانشان در تهران و پیگیری مطالبات استان از این طریق و همچنین آوردن مسئولان بلندپایه دولتی به مازندران نیز از دیگر برنامه های کاری حسین زادگان است که تاکنون توانسته است مشکلات مازندران را در سطوح تصمیم گیری کلان کشور برجسته کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار