قابل توجه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان؛
یکی از دلپذیرترین انواع سفرها مسیرهای دریایی و سفرهای دریایی است. استان بسیار زیبای هرمزگان در میان تمام استانهای کشور بیشترین ساحل دریا و بیشترین تعداد جزایر را دارا می باشد.
کد خبر: ۷۵۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 21 June 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ ایران کشوری چهار فصل و هر نقطه از آن زیبایی‌های خاص خود را دارد. خداوند رحمان در هر منطقه از زمین دارایی‌ها و نعماتی را در اختیار ساکنان آن قرار داده است که می‌تواند منبع درآمدزایی و اشتغال زآیی و تفریح برایشان باشد.

اینکه ما آدمیان نتوانیم یا نخواهیم از آن امکانات بهره بگیریم و استفاده کنیم نادانی و کم‌کاریِ خودمان است.
یکی از نقاط برتری یک کشور به کشورهای دیگر داشتن مرزهای دریایی و سواحل و بنادری است که بتواند آن کشور را به آب‌های آزاد و کشورهای دیگر از طریق دریا متّصل کند.

یکی از دلپذیرترین انواع سفرها مسیرهای دریایی و سفرهای دریایی است. استان بسیار زیبای هرمزگان در میان تمام استانهای کشور بیشترین ساحل دریا و بیشترین تعداد جزایر را دارا می باشد.
سواحلی بِکر و جزایری بی‌نظیر که هر کدام به تنهایی می‌تواند منبع درآمدزایی و اشتغالزایی برای مردم و جوانان این مرز و بوم باشد.
متأسفانه علیرغم این همه زیبایی و نعمت خدادادی استان هرمزگان با درآمد بالا جزو فقیرترین استانها می‌باشد. سفرهای دریاییِ مسافران به جزایر و اطراف از اسکله شهید حقّانی شروع می‌شود.
سفرهای دریاییِ مردم از ابتدا با مشکلات و موانعی همراه می‌شود که خودساخته و کام مردم را در ابتدای سفر تلخ می‌کنند. در مقابل اسکله مزیّن به نام شهید بزرگوار حقّانی یک پُل عابر پیاده وجود ندارد و تعداد بسیار زیاد مراجعین به اسکله برای شروع سفرهای دریایی به جزایر و به عکس مراجعین از جزایر مجبورند از عرض خیابان عبور که علاوه بر ایجاد خطر جانی برای شهروندان در ایجاد ترافیک هم نقش به سزایی در ساعاتی از شبانه روز دارد.
پس نصب و راه‌اندازی یک پُل عابر پیاده در این مکان بسیار الزامی می‌باشد. پس از رسیدن به ورودی اسکله با مجسّمه‌ای ساخته شده از چوب یا برنز و رها شده در هوای شرجی مواجه می‌شویم که هیچ‌گونه توضیحی در مورد آن دیده نمی‌شود و اکثر مراجعین تصوّر می‌کنند که نیم تنه‌ی ساخته شده مربوط به ابن سیناست.
مسئولین محترم باید با نصب یک تابلوی شناسایی به مردم بگویند که مجسمّه مذکور متعلّق به شهید بزرگوار و روحانی برجسته، شهیدحقّانی بوده و مختصری از خدمات و مسئولیّت‌های این بزرگوار برای مردم شرح داده شود.
زمانی‌که بخواهید از درب ورودی اسکله به سمت شناورها حرکت کنید مانع از ورود اتومبیل حامل مردم و مسافران گشته و مردم باید مسافتی در حدود یک و نیم کیلومتر را در هوای گرم و شرجی با افراد مسن ، کودکان ، وسایل همراه تا محل تهیّه بلیط پیاده طی کنند و یا از ماشینهای پولی خود اسکله که روباز بوده و فاقد سیستم خنک کننده می‌باشند و در ازاء هر مسافر مبلغ یک هزار تومان دریافت می‌کنند استفاده کنند.
گاه برای پُر شدن یک ماشین باید پنج یا شش دقیقه در هوای گرم و شرجی ایستاد و معطّل شد اگر مسئولین محترم تمهیداتی قائل می‌شدند تا تردد اتومبیلهای شخصی امکانپذیر و مانع از معطّلی مردم و یا پیاده‌روی آنها در هوای گرم و شرجی می‌شد و یا تردد اتومبیلهای پولی خود اسکله رایگان و سریع‌تر انجام می‌شد سفرهای دریایی شروعی زیباتر و دلنشین‌تر به خود می‌گرفت.
اگر چه هم‌اکنون گروهی خاص و نور چشمی امکان تردد با اتومبیلهای خود به محل سوار شدن به شناور را دارند. در ایّام تعطیلات و سفرهای نوروزی تعداد زیاد مسافران گاه موجب معطّلی زیاد مردم در گرما در این مسیر و معطّلی زیاد در زمان سوار شدن به شناور می‌گردد.
مسیر ورودی اسکله تا سوار شدن به شناور برای مسافرینی که مجبورند و یا دوست دارند مسیر را پیاده طی کنند می‌تواند سرپوشیده و مجهّز به سیستم خنک کننده گردد.
پارکینگ بزرگی در مجاورت اسکله احداث که ورودی آن دو هزار تومان و به ازای هر شبانه‌روز مبلغ زیادی از مردم دریافت می‌شود.
مسافران نوروزی و هم‌وطنان دیگر شهرها ، گاه چند شبانه روز اتومبیل‌های خود را در این پارکینگ بدون سقف در زیر تابش آفتاب سوزان هرمزگان رها می‌کنند که موجب رنگ پریدگی و مستهلک شدن سریع‌تر خودرو در هوای شرجی می‌گردد.
لذا تجهیز پارکینگ مذکور، مسقّف کردن آن و اصلاح ورودی و خروجی صعب‌العبور آن موجب راحتی مردم و دعای خیر مسئولین مربوطه می‌گردد.
همانگونه که ذکر شد با مدیریتی معقول و کمی توجّه بیشتر می‌توان سفرهای دریایی را دلپذیرتر و زیباتر شروع و خاطره‌ای به یاد ماندنی برای هم وطنانمان رقم بزنیم.

سفرهای دریاییِ مردم را دل پذیرتر کنیم
 عدم وجود پل عابر پیاده در مقابل اسکله ی شهید حقّانی

 

سفرهای دریاییِ مردم را دل پذیرتر کنیم
زمین مجاور ورودی اسکله نیازمند رسیدگی و بهسازی می باشد 

 

سفرهای دریاییِ مردم را دل پذیرتر کنیم
هزینه‌ی زیادی برای ساخت ورودی اسکله و عدم وجود هیچ تابلویی برای توضیح قدمت و داستان چوب درب و مجسمه موجود رها شده در شرجی هوا وجود ندارد


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار