دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ورود مسؤلین استانی جهت حل مشکلات مسکن خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 22 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، محمد حسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن اشاره به اقدامات جدید این قوه با تصدی آیت الله رئیسی تحت عنوان سند تحول قضایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این حوزه، به ارائه آمار و اطلاعاتی در خصوص برخی پرونده‌ها که جزئی از مطالبات عمومی به شمار می‌آیند گفت:یکی از محور‌های مورد تأکید رئیس قوه قضائیه، تعیین تکلیف پرونده‌های معوق است که یکسال از ثبت آن‌ها در سیستم گذشته و هنوز منتهی به اتخاذ تصیمیم نهایی نشده است، که در این خصوص در استان کمیته‌ای تحت عنوان پایش پرونده‌های معوق شکل گرفته است.

صادقی تعداد پرونده‌هایی که در سال ۹۷ در سیستم قضایی استان مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفته را ۳۵۰ هزار پرونده عنوان کرد و افزود: در استان بیش از ۴۵۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس اعمال شده که شاید در کل کشور بی نظیر باشد.

وی در این نشست از راه اندازی سامانه ارزشیابی آرا و ارجاع بازخورد آن به مرجع صادر کننده رای خبر داد.

صادقی سازش در ۱۱۴ فقره قتل منجر به قصاص که باعث بخشودگی و لغو حکم قصاص شد را به عنوان بیلان کاری دستگاه قضایی استان از سال ۹۳ مطرح کرد.

موضوع دیگری که دادستان کرمانشاه در این نشست مطرح کرد، تعیین تکلیف زندانیان مهریه که تمکن مالی پرداخت را ندارند بود و اذعان کرد: اکنون در کل کشور ۱۶۰۰ نفر زندانی مهریه داریم که از این تعداد ۸۰۰ نفر تعیین تکلیف و آزاد شده اند و مابقی به دلیل اثبات تمکن مالی و عدم پرداخت در زندان هستند و زندانیان مهریه در کرمانشاه ۵۸ نفر هستند.

این مقام ارشد قضایی برخورد با فعالیت شرکت‌های هرمی (یونیک فاینانس)، شناسایی و دستگیری ۱۲ نفر از اعضای اصلی و زیر شاخه‌های آن، شناسایی و دستگیری ۱۹ نفر از اعضای باند رشوه در شهرداری یکی از شهرستان‌های استان، صدور حکم محکومیت بدوی برای محکومین شرکت آلفا خودرو که مبادرت به فروش خودرو بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی کرده بودند، شناسایی و دستگیری متهمین پرونده قتل در شهرک پردیس را از موضوعات مهمی برشمرد که در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

نماینده مدعی العموم با اشاره به پرونده فوت کودک در چم بشیر تشریح کرد: قاضی این پرونده، شهرداری کرمانشاه، شرکت آب منطقه‌ای و خانواده کودک را به دلیل کوتاهی، هرکدام محکوم به پرداخت یک سوم مبلغ دیه محکوم کرده است.

موضوع لزوم نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان و رسیدگی قضایی در صورت تخلف از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن تأکید شد.

در ادامه، دادستان کرمانشاه به مواردی همچون الزام بانک‌ها برای پرداخت سریعتر وام و تسهیلات ازدواج فقط با یک ضامن برای هر زوج و برخورد با بانک‌های متخلف که بیش از یک ضامن خواسته باشند، برخورد و جمع آوری واسطه‌ها و دلالان خیابان گمرک با اقدام مشترک دادسرا، تعزیرات، اجرائیات و سایر دستگاه‌های مرتبط، عدم مجوز فعالیت برخی کافی شاپ‌های سطح شهر، پرداخت مطالبات چغندر کارانی که با شرکت بیستون قرارداد داشته اند که مطالبات سه ماه آن‌ها پرداخت و مابقی تا سوم تیرماه واریز خواهد شد اشاره کرد و درخصوص پرونده گلیم و گبه نیز گفت:در سه مرحله بیش از ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بیش از ۹۱۰۰ نفر تسویه و ۲۵۷۶ نفر هنوز مطالبه دارند که جمع مبلغ طلب این افراد از مبلغ پرداخت شده کنونی کمتر است.

یک از مباحث مهم مطرح شده در این نشست، افزایش غیر متعارف نرخ اجاره بهای مسکن بود، صادقی در این خصوص با اشاره به ورود استانداری، اتاق اصناف، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و ... خاطرنشان کرد: این موضوع در سطح کلان و گسترده مورد بررسی قرار گرفته و جلساتی در این زمینه قرار است برگزار شود تا مشکل مستاجرین رفع و با عاملین این امر برخورد صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار