طی سی سال گذشته؛
اگر پیام‌ها، سخنان امام و رهبری باتوجّه آنها را مرور کنید هزاران بار خود را خادم مردم و مستضعفان خوانده‌اند ولی نمایندگان مردم در مجلس و مدیران ارشد اجرایی به نظر می‌رسد غیر از توسعه فقر و زمینه‌سازی برای مهاجرت نخبگان از استان عملکرد دیگری نداشته‌اند.
کد خبر: ۷۵۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 28 June 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ هرمزگان با مساحتی در حدود 70697 کیلومتر مربع مساحتی در حدود کشور گرجستان دارد و با جمعیّتی در حدود 2 میلیون نفر و هشتمین استان کشور از نظر مساحت و واقع شده در استراتژیک‌ترین نقطه خاورمیانه در مجاورت تنگه ی هرمز زمانی که از راه زمینی وارد استان می‌شوید به تابلوهایی در ورودی شهر بر می‌خوریم که بر روی آن نوشته شده است: "به پایتخت آلومینیوم ایران هرمزگان خوش آمدید" در جاهای مختلف شهر بندرعباس بنرهای بزرگی نصب شده است که بر روی آن ها نوشته شده است: "به بندرعباس پایتخت اقتصادی ایران خوش آمدید" بیشترین واردات و صادرات کشور از بنادر هرمزگان انجام می‌پذیرد.

«فقر و بیکاری» در هرمزگان ره‌آورد همت بلند کیست ؟

فعال‌ترین شیلات ایران، شیلات هرمزگان است، با دارا بودن حدود 900 کیلومتر ساحل دریا در مجاورت خلیج همیشه فارس ، دریای عمان و تنگه استراتژیک هرمز ساحلی‌ترین استان ایران می‌باشد.
هرمزگان بیشتر از تمام استانهای ساحلی ایران جزیره‌های زیبا و بزرگ با مناطق بکر و دیدنی دارد از نظر فراوانی معادن مختلف، یکی از شاخص‌ترین استانهای ایران است.
از نظر کشاورزی در زمستان و پاییز یکی از قطبهای کشور در تولید سیفی جات و تولید خرما در طول سال می‌باشد. بندرعباس یکی از فعالترین شهرهای ایران از نظر ساخت و ساز می‌باشد و هزاران نعمت و برکت خدادادی دیگر در استان را در نظر بگیرید و به اضافه این مجموعه از مواهب و نعمات خدادادی، مردمی صبور، خونگرم و شریف را هم اضافه کنید با چنین مواهب ، موقعیتی و چنین مردمانی استان هرمزگان و هرمزگانی‌ها باید: پولدارترین استان ، مرفه‌ترین مردمان ایران و هرمزگان نماد ، شاخص پیشرفت و توسعه پایدار در کشور باشد.
حال وضعیت استان و مردم شریف آن را مرور می کنیم: هرمزگان فقیرترین و محروم‌ترین استان کشور پس از سیستان و بلوچستان است، هرمزگان از نظر فرار نخبگان و مهاجرتشان استان سوم کشور می‌باشد، هرمزگان از نظر رضایتمندی از مسئولان استان بیست و هشتم می‌باشد، از نظر امید به بهبود اوضاع و پیشرفت استان سی‌ام می‌باشد، بشاگرد در استان هرمزگان با نرخ بیکاریِ بالای پنجاه درصد بیکارترین شهر ایران می‌باشد و صدها مورد مشابه دیگر ...
حال سؤال مردم شریف هرمزگان از نمایندگان خود در مجلس در دوره‌های مختلف و مدیران ارشد اجرایی استان و مدیران کل ادارات این است که در 30 سال گذشته چرا همواره استان با این همه مواهب طبیعی و خدادادی از نظر فقر و بیکاری رو به بدتر شدن است؟
چرا در حالی که باید بندرعباس و دیگر شهرهای استان مشابه سنگاپور ، دبی ، هنگ کنگ زیبا و پر رونق باشند به نماد فقر و بیکاری تبدیل شده‌اند؟
چرا جوانان هرمزگانی با مدارک تحصیلی دانشگاهی عالی باید مجبور به مهاجرت و یا کار در آژانس و کارهای خدماتی و... باشند؟ در حالی که نیروهای غیربومی و حتی اتباع بیگانه در کارخانه‌های استان، بنادر ، اسکله ها و شیلات حرف اول را می‌زنند؟
چند درصد دریا در اختیار هرمزگانی‌های شریف جهت پرورش میگو قرار داده شده است و چند درصد در اختیار اقوام نمایندگان و مسئولان ارشد اجرایی استان است؟
نمایندگان مردم در مجلس پاسخگو باشند با این همه موهبت خدادادی چرا باید هرمزگان فقیرترین استان پس از سیستان و بلوچستان باشد؟
مردم شریف هرمزگان به خوبی می‌دانند که وضعیت کنونی استان تنها یک دلیل دارد و آنهم بی‌توجه بودن نمایندگان و مسئولان اجرایی در قبال مردم و استان است.
حضرت امام(ره) و مقام معظّم رهبری همواره بر رسیدگی به فقرا و مستضعفان تأکید و بر رفع فقر و استضعاف از آنها اصرار داشته‌اند.
اگر پیام‌ها، سخنان امام و رهبری باتوجّه آنها را مرور کنید، هزاران بار خود را خادم مردم و مستضعفان خوانده‌اند. ولی نمایندگان مردم در مجلس و مدیران ارشد اجرایی به نظر می‌رسد غیر از توسعه فقر و زمینه‌سازی برای مهاجرت نخبگان از استان عملکرد دیگری نداشته‌اند.
نماینده محترمی که با رأی این مردم شریف و با تکیه بر تبلیغات غیرواقعی در مجلس بوده‌ای و افتخارت داشتن خانه در شمال شهر تهرآن ، ویلا در شمال یا خارج کشور ، نشست و برخاست با چند مسئول رده بالا مثل خودت است، ثروت اندوزی و جدا شدنتان از مردم در حافظه این ملت باقی می‌ماند.
مردم به خوبی می دانند که "نامعادله‌" ، "فقر و بیکاری در میان نعمت و ثروت" دستاورد نمایندگی شما و مدیران اجراییِ استان می‌باشد و حتماً در دوره‌های بعدی مجلس به افرادی رأی خواهند داد که موجب پیشی گرفتن هرمزگان از سیستان و بلوچستان در فقر و بیکاری نباشند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
متاسفانه باید گفت مشکل اصلی هرمزگان ،همین تیتر های بسیار زیبا و پرداختن به متن پر از حاشیه هست ،۳۰سال زمان کنی نیست که نشه حتی یک مسئول را به نیکی یاد کرد ،نتیجه این است ،برنامه ریزی طی این سی سال وجود نداشته نه مدیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
فکر میکنم خطاب این موضوع باید روسای جمهور و دولتها باشند نه یک نماینده مجلس ،

مگر وظیفه نماینده مجلس چیست .
هر کس برای نماینده شدن چنین شعارهایی را بدهد و بگوید فقر و بیکاری را از بین میبرد و هرمزگان را به سنگاپور تبدیل میکند دروغ گفته است .
نماینده توان انتخاب استاندار را ندارد .
نماینده به نمایندگی از مردم ، وظیفه قانونگذاری برای کشور را برعهده دارد و نظارت بر اجرای قانون ،
انهم به صورت جمعی نه انفرادی ،

این موارد باید مطالبات مردم از رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
مقاله خوبی است
اما نمی توانیم بخشی از مشکل را برجسته کنیم
و بخشی دیگر را کاملا نا دیده بگیرم
تو این مقاله یکی از مشکلات مسأله نمایندگی معرفی شده است
اما آیا شرایط سیاسی کشور ما اجازه ظهور افراد جدید بجز حلقه های محافظه کار و تکراری فعلی میدهد؟
آیا مردم حق انتخاب دیگر و متفاوتی هم دارند؟ اگر مردم افراد متفاوتند را بخواهند چگونه باید آن را بیان کنند که متهم نشوند؟
شاید یک نماینده جوان و متفاوت هم شانسی رای آورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
سرزمینی با ثروت فراوان اما پر از فقر وبیکاری این داستان همه ایران است نه فقط هرمزگان وباید پرسید چراااا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار