در اربعین امسال
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از سازماندهی بیش از یکهزار مامور بهداشت برای استقرار در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: این ماموران بهداشت همزمان با آغاز حرکت زائران اربعین حسینی برای خدمت رسانی وارد عمل می شوند.
کد خبر: ۷۵۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 03 July 2019

شکراله سلمان زاده سازماندهی تیم‌های بهداشتی و درمانی در ایام اربعین را اولویت کاری دانشکده علوم پزشکی آبادان برشمرد و افزود: برای پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر در ایام اربعین تمام مواکب مورد بازبینی گروه‌ها و کارشناسان بهداشت محیط قرار می‌گیرند.

وی صدور کارت تندرستی ویژه مواکب داران را از دیگر برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان در ایام اربعین بیان کرد و گفت: در تمام ایام اربعین مواد غذایی و آب توزیع شده زائران مورد ارزیابی کارشناسان بهداشتی قرار می‌گیرد ضمن اینکه به منظور کنترل بیماری‌ها به خصوص بیماری‌هایی که از طریق آب و غذا منتقل می‌شوند، آموزش‌های لازم به زائران اربعین ارائه می‌شود.

سلمان زاده در ادامه گفت: در بازگشت زائران نیز افراد از نظر علائم بیماری‌ها به خصوص تب از سوی کارشناسان مستقر در پایگاه مراقبت‌های مرزی کنترل و ارزیابی شده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مورد قرنطینه و آزمایش‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اعلام برپایی بیمارستان سیار در مرز شلمچه گفت: در این بیمارستان پزشک، تیم پرستار و داروخانه به صورت شبانه روزی مستقر خواهند شد.

سلمان زاده، راه اندازی اتاق عمل صحرایی در مرز شلمچه را از دیگر موارد لازم در ایام اربعین عنوان کرد و گفت: با آغاز حرکت زائران اربعین حسینی در بخش پیش بیمارستانی نیز فوریت‌های پزشکی و آمبولانس‌ها نیز در گذرگاه مرزی شلمچه مستقر شده و به صورت شبانه روزی نسبت به اعزام بیماران اقدام می‌کنند.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

گذرگاه مرزی شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

در اربعین پارسال بیش از ۴۰۰ موکب در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا گذرگاه مرزی شلمچه به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کردند.

۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

سالانه بیش از هفت میلیون زائر و مسافر بین ایران و عراق تردد می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار