مدیردفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان‌غربی گفت: نشست علمی نقش امام رضا(ع) در وحدت بین فرق و ادیان در دهه کرامت در ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 04 July 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر نوروزنژاد، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱۳ تیر ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت دهه کرامت، با اشاره به ۴ ماموریت دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کشور اظهلر کرد: ماموریت اول در بحث سبک زندگی رضوی و فعالیت‌های فرهنگی بوده و عمدتا به‌دنبال ترویج سبک زندگی رضوی، آداب زیارت و معارف رضوی در عرصه‌های مختلف هستیم.
وی ادامه داد: ماموریت دوم در بحث محرومیت‌زدایی و امدادسانی به مستضعفان، ماموریت سوم سامان‌دهی به وقف و نذورات امام رضا(ع) و ماموریت چهارم نیز در عرصه خادمیاری است و هرکس که بخواهد خادم امام رضا(ع) شود، در هر نقطه‌ای از کشور می‌تواند ثبت‌نام کرده و مراحل گزینش را طی کند.
نوروزنژاد افزود: ساماندهی سامانه خادمیاری یکی از مهمترین اقدامات آستان قدس رضوی بوده و در طول ۲ سال گذشته که از تاسیس نمایندگی آستان قدس رضوی سپری شده، تاکنون ۵۰ میلیون تومان نذورات مردمی در استان جمع‌آوری شده و در کارهای فرهنگی هزینه شده است.
وی تصریح کرد: اعزام زائراولی‌ها نیز از دیگر برنامه‌های نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بوده و تاکنون ۲۵ کاروان به تعداد هزار و ۵۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شده‌اند که عمدتا افرادی هستند که بالای ۴۰ سال بوده و تاکنون به زیارت امام رضا(ع) نرفته‌اند.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی نیز در آستانه ماه رمضان کلید خورد، یادآور شد: ۱۸ کانون برای اجرای این برنامه مستقر شد و هر هفته برای روزه‌داران افطاری ساده توزیع می‌شد و مجموعا برای ۴ هزار نفر افطاری ساده داده شد و این برنامه همچنان ادامه خواهد داشت و ویزیت رایگان نیز در این طرح به تعداد هزار نفر انجام شد.
وی با اشاره به اینکه وام جهیزیه نیز برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر تدارک دیده شده است، گفت: تاکنون برای ۱۲۰ نفر وام به‌عنوان کمک هزینه پرداخت شده و مابقی نیز در دست اقدام هستند. 
نوروزنژاد بیان کرد: مهمترین ماموریت در آستانه دهه کرامت بحث برنامه‌ریزی و ساماندهی برنامه‌های این دهه بوده و باید سیاست‌گذاری و هماهنگی در این برنامه‌ها صورت گرفته و در این راستا شورای سیاست‌گذاری دفتر آستان را پیاده کردیم که نماینده ولی فقیه در استان ریاست آن را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه بزرگترین شعار دهه کرامت «خدمت کریمانه به رسم اهل بیت» است، افزود: پتانسیل‌های مردمی باید در این دهه به‌پای‌کار کشیده شود و روز اول این دهه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) با عنوان دختران آسمانی نامگذاری شده است.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان غربی تجلیل از خادمیاران سلامت و علمی را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد و ادامه داد: اساتید دانشگاه نیز همایشی با عنوان نقش امام رضا(ع) در ترویج علوم و به‌خصوص در بحث طب اسلامی برگزار خواهند کرد.
وی به برگزاری نشست شعر و عصر ملکوت توسط انجمن داستان‌نویسان اشاره کرد و گفت: کانون هنر نیز ۱۶ گروه سرود آماده کرده‌اند که در معابر عمومی و مکان‌های مختلف از جمله ترمینال و فرودگاه طی این دهه سرود برگزار خواهند کرد و برنامه‌های هنری دیگری نیز تدارک دیده شده است.
نوروزنژاد خاطرنشان کرد: با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه نیز در امامزاده‌های سطح استان به‌مناسبت روز تجلیل از امامزادگان پرچم‌گردانی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان طی دهه کرامت بیش از ۵۰ برنامه برگزار خواهد کرد، یادآور شد: برنامه زیر سایه خورشید نیز همچون سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و سال گذشته در ۲۰۰ مراسم شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال به بیش از ۴۰۰ برنامه افزایش یابد.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار