بایرام فضلی؛
کارگردان فیلم های «جن زیبا» و «باز هم سیب داری» معتقد است یک فیلم خوب به مرور تماشاگر خود را پیدا می کند و در نهایت بازگشت مالی خوبی نیز برای سازندگانش خواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 04 July 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، بایرام فضلی کارگردان و مدیر فیلمبرداری سینما در گفت وگو با بانی فیلم درباره وضعیت استقبال مخاطبان از فیلم های اجتماعی روی پرده اظهار داشت: یک فیلم خوب جدا از ژانر و محتوایی که به مخاطب ارائه می کند، باید ابتدا ساختار خوبی داشته باشد تا بتواند در ادامه راه موفق باشد. هر چند تاکنون برخی از فیلم های کمدی سخیف با فروش بالایشان این قانون را نقض کرده اند، اما با این حال بسیاری از فیلم ها نیز بوده اند که با ساختار و کارگردانی خوب به گیشه مناسبی رسیده اند.

وی افزود: در واقع به هیچ وجه مخاطب ساخت آثار کمدی نیستم، اما فکر می کنم با توجه به محدودیت های موجود باز هم می توان یک کمدی فرهنگی و البته جذاب برای تماشاگر ساخت. وقتی مخاطبان با توجه به مشکلات معیشتی این روزهای جامعه احتیاج به فیلم های شاد و کمدی دارند چرا سینماگران به سراغ فیلم‌هایی با کیفیت نروند. فیلم هایی که به شعور مخاطب نیز توهین نمی کند و همه راضی از سالن خارج می شوند.
مدیر فیلمبرداری فیلم های «دعوتنامه» و «بی سایه» در ادامه با اشاره به کیفیت پایین برخی از فیلم های کمدی گفت: در سال های اخیر فیلم هایی با عنوان کمدی روی پرده رفته اند که بشدت نازل و دم دستی بوده اند. متأسفانه سازندگان اینگونه فیلم ها همیشه با حمایت خاصی نیز روبرو هستند. سینمادار، برخی پخش کنندگان و وزارت ارشاد حامی این افراد هستند و وقتی در نهایت اجازه اکران نیز می گیرند، کاری از دست کسی برنمی آید. این افراد داعیه این را دارند که با ساخت اینگونه فیلم های سخیف چرخ سینما می چرخد و همه از آن راضی هستند. بله هیچکس منکر رونق دوباره سینماها نیست، اما به چه قیمتی؟! به قیمت توهین به شعور مخاطب؟!
فضلی در پایان افزود: زمانی فیلم های خوب با ژانرهای مختلف تولید می شد و به قولی چرخ سینما نیز می چرخید. نکته ای که این روزها به دست فراموشی سپرده شده سنجش مخاطبان فیلم ها است. به عنوان مثال اگر نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی کشور مخاطبان یک فیلم پرفروش کمدی را مورد مقایسه قرار بدهید متوجه می شوید چه استقبال ضعیفی از آن فیلم صورت گرفته است. در واقع آمارهای کارشناسان گواه این موضوع است. امیدوارم روزی برسد که مردم نسبت به سینماها آشتی دوباره ای داشته باشند و همچنان فیلم های موفق و البته با کیفیت تولید شود. 
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار