مدیر کل اداره مالیاتی استان هرمزگان:
مدیر کل اداره مالیاتی استان هرمزگان گفت: فعالان اقتصادی در مناطق آزاد با ٣شرط از پرداخت مالیات معاف می شوند.
کد خبر: ۷۶۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 12 July 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از مهر، شاکر رضا مریدی به همراه حمید رضا منتظری معاون مدیرکل و رئیس اداره مالیات کیش با حضور در میز خدمت نماز جمعه کیش ضمن بررسی و رسیدگی به درخواست بیش از ۱۰ نفر از مراجعان گفت: فلسفه وجود اداره مالیات جهت استقرار در مناطق آزاد ارائه خدمت و برطرف نمودن نیازهای فعالیین اقتصادی که در چهارچوب قانون فعال هستند بوده است.

وی افزود فعالان در مناطق آزاد به سه شرط از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند شرط اول داشتن مجوز فعالیت اقتصادی از منطقه آزادی که در آن فعال هستند دوم فعالیت در محدود خود مناطق آزاد و سوم ارایه اظهار نامه مالیاتی سالیانه، اگر فعالیین این سه امر را رعایت و تکالیف را انجام دهند تا بیست سال از پرداخت مالیات در مناطق آزاد معاف خواهند بود.
مریدی در مورد دریافت مالیات بر خرید و فروش مسکن گفت مبلغ دریافتی بعنوان مالیات نقل و انتقال براساس منطقه بندی انجام میشود ما هر سال براساس قانون جدید که از اول سال ۹۵ لازم و الاجرا بوده و می بایست به مدت ۱۰ سال با احتساب ۲۰ درصد ارزش کل ملک به قیمت روز باید ٥درصد مالیات دریافت شود که در کیش آن ٢٠ درصد را ۶ درصد محاسبه کرده و تنها ۵ درصد از ۶ درصد از ارزش کل ملک بابت مالیات نقل و انتقال ملک دریافت می شود.
وی افزود: در کیش بیش از ۹۵ درصد فعالیین از مالیات معاف هستند تنها ۵ درصد یا مدت ۲۰ سال معافیت شان تمام شده یا مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند.
مریدی عنوان کرد: ۹ درصد منابع دریافتی از مالیات بر ارزش افزوده است که ۵ درصد آن به خزانه واریز میشود ۳ درصد به حساب شهرداریها واریز میشود و ۱ درصد به دهیاری و بهیاری ها واریز می شود.
به گفته وی، ۳ درصد منابع دریافتی از مالیات بر ارزش افزوده در جزیره کیش مبلغی در حدود ماهانه بین ۱/۵ الی ۲ میلیارد تومان میباشد که به حساب شرکت آب و عمران و خدمات کیش بعنوان شهرداری کیش واریز میکنیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار