رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در سال گذشته ۲۰۳ هزار شغل در مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۶۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ 15 July 2019

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از قزوین+گالری تصویر

به گزارش تابناک قزوین، علی اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان به منظور بازدید از ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری شهر قزوین به استان سفر کرد که در در این بازدیدها استاندار و رئیس میراث فرهنگی استان،مدیرکل روابط عمومی استانداری و برخی مدیران او را همراهی کردند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: درحال حاضر برای اعطای مجوز سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ۲ ماه زمان لازم است که این رقم باید به ۱۰ روز کاهش یابد که در این راستا اقداماتی نیز انجام شده‌است.

 

مونسان اضافه کرد: برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری از ۱۸ دستگاه استعلام صورت می‌گیرد که لازم است تعداد این دستگاه ها کاهش یافته یا تجمیع شوند و این کوتاه شدن مسیر، می‌تواند سبب شود ظرفیت های گردشگری قزوین نیز بیشتر مورد شناسایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از مشخصات گردشگری در همه جای دنیا ایجاد شغل است که در این عرصه سرعت اشتغال آن ۲.۵ برابر حوزه صنعت و کشاورزی است و با کمترین سرمایه محقق می شود. به ازای هر ۱۰ شغل، یک شغل مربوط به گردشگری است و در سال گذشته ۲۰۳ هزار شغل در مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور ایجاد شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد: در سال 96 آمار ورودی گردشگران 5 میلیون و 100 هزار نفر بود که علی‌رقم همه تهدیدها و مشکلات این آمار در سال 97 به 7 میلیون و 800 هزار نفر رسید که نشانگر رشد 52 درصدی در این حوزه است.

مونسان اظهار داشت: لغو روادید یکطرفه با عمان در سال گذشته،باعث رشد 340 درصدی در زمینه گردشگران ورودی از این کشور شد که امسال نیز با لغو این روادید با کشور چین امیدواریم شاهد چنین رشدی در جذب گردشگر از این کشور باشیم.

وی گفت: استان قزوین با ویژگی‌های جذاب گردشگری از جمله دهکده طبیعت با منظره زیبا، فضای تفریحی برای کودکان در باراجین، و از همه مهم‌تر شهر تاریخی قزوین، و نزدیکی آن به پایتخت، ظرفیت ویژه‌ای برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد که سبب شده  ۷۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری گردشگری در استان قزوین انجام شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: اقامتگاه‌ها نیز برای گردشگران در نقاط مختلف استان مهیاست ولی اینکه در چنین استان پرجاذبه‌ای، هتل پنج ستاره نداریم، خوب نیست و باید جایگاه استان در حوزه گردشگری متحول شود.

وی از موزه شاهنامه و اسطوره‌ها و موزه ملت در کاروانسرای سعد السلطنه بازدید به‌عمل آورد و از مردم خواست بازدید از کهن شهر زیبای قزوین و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش را از دست ندهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار